Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Nákup jízdenky Znojmo-Praha, následné storno z mé strany.
Zaslán elektronický poukaz za náhradu ušlého jízdného, aniž bych si jako zákazník mohl vybrat možnost jiného druhu navrácení jízdného.
Neochota ze strany společnosti situaci vyřešit, i přesto, že mi v následující rezervaci nebyl elektronický poukaz systémem společnosti FLIXBUS přijat. (Možnost doložit printscreenem). Neochota všech lidí ze zákaznického servisu.
Společnost Flixbus získala na úkor mé osoby majetkový prospěch. Nemožnost vybrání si formy navrácení stornované jízdenky - bez souhlasu automaticky zaslán nefunkční poukaz.
Jízdenka ZNOJMO-PRAHA 13.7.2018
Vrácení peněz za nepoužitou jízdenku zpět na platební kartu. Nikoliv formou nefunkčního ani jiného poukazu od společnosti Flixbus. Nemohu poukaz již využít, nežiji v Evropě.
|
Tweet |
Nenastoupí-li cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má dle § 41 odst. 1 písm. b) vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu (dále jen jako "vyhláška"), právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitou jízdenku dopravci vrátí před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách. Podle § 41 odst. 3 vyhlášky může dopravce ve smluvních přepravních podmínkách stanovit výši nákladů, které při vrácení jízdného odečte. Dle informací uvedených na webových stránkách společnosti je aktuální výše nákladů při vrácení jízdného stanovena na 0 Kč (https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace/storno-poplatek).
Pokud společnost omezuje spotřebitele na jeho právech, které mu přiznává český právní řád, k takovému ujednání se nepřihlíží. Spotřebitel má tedy právo s odkazem na výše uvedenou vyhlášku žádat vrácení peněžních prostředků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.