Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
chtěla bych nahlásit stížnost na kurýra, který předával datovou SIM cizí osobě, kterou neověřil. Zkz která měla SIM dostat, má nyní aktivní SIM, ale nevyužívá ji.
Děkuji
Zkz nehrazení SIM po dobu využívání cizí osoby.
|
Tweet |
Podle čl. 4 odst. 2 všeobecných podmínek doručování zásilek PPL (dále jen "VOP) je společnost oprávněna doručit zásilku náhradnímu příjemci, nejedná-li se ohledně dané zásilky o službu "Pouze Příjemci" a není-li v čase doručení na adrese zadané odesílatelem přítomen příjemce, ani jím zplnomocněná osoba. Za náhradní příjemce se považují plnoletí příbuzní příjemce či jiné osoby nacházející se v prostorách na adrese příjemce. Pokud je na adrese příjemce místo s centrálním příjmem (např. recepce či podatelna), společnost doručí zásilku na místo takového centrálního příjmu.
Pokud tedy zásilka nebyla určena pouze příjemci, mohl zaměstnanec společnosti dle VOP zásilku skutečně předat osobě, která se na uvedené adrese nacházela.
Jelikož smlouvu o přepravě zřejmě v tomto případě uzavíral se společností prodávající (odesílatel SIM karty), je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitelky. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.