Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.6.2019 jsem telefonicky informoval firmu Nádrže 24 s.r.o o zborcení nádrže na dešťovou vodu , zakoupenou dne 12.2.2019 přes jejich webové stránky www.nadrznavodu.cz a instalovanou svépomocí dne 04.05.2019 dle jejich přiloženého návodu. Téhož dne 21.06.2019 jsem odeslal mailem vyplněný jejich reklamační protokol . Odmítl jsem podepsat protokol o úhradě měření jejich technikem a od té doby firma skoro přestala komunikovat. Nejenže mi neposlali potvrzení o přijetí mé reklamace , ale ani mi neposkytli informace ohledně řešení . Znovu jsem tedy písemně na jejich adresu i mailem zaslal reklamaci dne 27.6.2019 - dopis se mi vrátil jako nedoručený a firma po mé opětovné urgenci reagovala až 09.7.2019 a to jen dotazem co znamená pojem smíšená půda a dále se již neozvala, i když jsem je upozornil , že okolí nádrže se propadlo a je to zdraví nebezpečné. Dnes tj 23.07.2019 jsme jim mailem zaslal Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k řešení reklamace. Firma se ozvala s tím , že jim lhůta vyprší až 27.7.2019 a že čekají stále na vyjádření výrobce z D. Odpověděl jsem , že lhůta vypršela dne 22.7.2019 a oni již nereagují .
Nádrž na dešťovou vodu Smart 4000L
vrácení kupní ceny - jiné zboží již nechci , protože mám oprávněný dojem , že pokud bych byl nucen znovu reklamovat , tak opět budu mít s touto firmou pouze problémy.
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy."
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.