Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
Dne 13.7.2019 jsem objednala z www.zalando.cz 3 (tři) položky a objednávku okamžitě uhradila PayPalem. Byla sobota, ale částka se na mém účtě objevila jako blokovaná / čekající platba. Také jsem obdržela písemné potvrzení jak od prodejce, tak od PayPalu, že objednávka byla obdržena, resp. platba zaregistrována.
Celková částka byla následně z účtu stržena 16.7.2019.
Tentýž den večer jsem e-mailem obdržela notifikaci od PayPalu o vrácení části platby, konkrétně za 1 (jednu) položku. Prodejce nikdy neposlal notifikaci o zrušení položky ani důvod k jejímu zrušení.
Podle zákaznické linky (potvrzeno i písemně) se jednalo o problém v autorizaci platby, a tudíž problém na straně kupujícího.
Ačkoli jsme řádně uzavřeli kupní smlouvu, prodejce od ní jednostranně v jedné části odstoupil z domnělého neplnění, aniž by k plnění vyzval či notifikoval, že došlo k problému s autorizací platby.
Zboží je v e-shopu stále dostupné. Prodejce však odmítá plnit.
NIKE INTERNATIONALIST PRM - Tenisky, barva platinum tint/metallic summit white/obsidian/summit white
1. Plnění v souladu původními kupní smlouvou, t.j. dodání tenisek Nike Internationalist PRM v barvě platinum tint/metallic summit white/obsidian/summit white ve velikosti 37,5 za částku 2400 Kc se 70% slevou, t.j. 720 Kc
2. Poskytnutí jednorázové slevy 70% na nákup bot, což byla původní sleva nabízená prodejcem se slevovym kodem BOTICKY70
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Německu, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.