Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#34370Připojovací poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2019, před 5 lety

Zdeněk Borůvka

Znění stížnosti

Dobrý den, stal jsem se majitelem pozemku 74/65 Tuřice, k.ú. Tuřice. Na tomto pozemku, stejně, jako na všech ostatních byl v době provádění zasíťování vybudován el. sloupek společností ČEZ. Bývalý majitel původních pozemků- developer pan Luboš Kačírek podal hromadnou žádost o připojení a to v roce 2008 a zaplatil poplatek za připojení 35ti pozemků, včetně mého. U některých pozemků se však připojení nestihlo realizovat v rámci této smlouvy, která zanikla v roce 2018 odstoupením ze strany společnosti ČEZ.
Já jsem nyní, jako nový majitel, podal žádost o připojení a obratem jsem dostal smlouvu, ve které ČEZ znovu chce zaplatit připojovací poplatek za tento pozemek.
Nevidím důvod, proč bych měl tento poplatek (12500,-) platit znovu, když už byl za tento pozemek jednou zaplacen. V původní smlouvě pana Kačírka NENÍ uvedeno, do jaké doby se musí připojit. Společnost ČEZ ani není schopna (nebo alespoň operátorka po telefonu) doložit důvod, proč bylo od smlouvy odstoupeno ze strany ČEZu a také to, kde přesně je napsáno, do kdy se žadatel musí připojit. Ani já, ani pan Kačírek nemáme žádný takový dokument, který by tuto lhůtu definoval, k dispozici a ani nám ho nikdo není schopen poskytnout. V příloze zasílám smlouvu původního majitele a mojí smlouvu.


Produkt

EAN: 859182400610465393, č. smlouvy 19_SOP_01_4121537509


Požadované řešení

Uznání zaplaceného poplatku za připojení pozemku v rámci první smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2019 11:32, před 5 lety

V případě odmítnutí požadavku na připojení dle již dříve sjednané smlouvy je možné se obrátit na Energetický regulační úřad, který dle § 17 odst. 7 energetického zákona rozhoduje spory o připojení nebo přístupu k přenosové soustavě nebo distribuční soustavě.

Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2019 11:56, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.