Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#34371Zamítnutá reklamace a následné vrácení ještě více poškozeného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2019, před 5 lety

Michal Olejníček

Znění stížnosti

Dobrý den,

momentálně řeším spor s tuzemským obchodníkem Alza.cz. Před rokem a půl jsem u něj zakoupil chytré hodinky Apple Watch Series 3, bohužel před měsícem mně na nich při nabíjení popraskalo sklíčko, myslel jsem si, že se nafoukla baterie, avšak hodinky byli stále funkční, dotyk fungoval a hlavně byly celistvé. Podal jsem je tedy hned za dva dny k reklamaci, která byla po třech týdnech zamítnuta s odůvodněním servisu: "Mechanické poškození/Poškozeno nešetrným zacházením". Při příchodu na pobočku s účelem si hodinky vyzvednout mi technik hodinky přinesl ještě více poškozené, než před reklamací, místo pouze popraskaného sklíčka sklíčko bylo výjmuté se samotného těla hodinek. S technikem, který mimochodem pro míru poškození odmítl raději otestovat funkčnost hodinek, jsem sepsal další reklamační protokol a technik v něm uvedl, že poškození je viditelné, což u prvního protokolu uvedl pravý opak. Nyní mi Alza i druhou reklamaci zamítla s odůvodněním, že ještě větší poškození hodinek je vlastně důsledkem samovolného úplného prasknutí, avšak nyní už hodinky nelze použít. Bohužel s tímto verdiktem nesouhlasím, z funkčního produktu udělali během celé relace nefunkční, ať je to na straně neodborného servisu nebo přepravy mezi servisem. Během celé komunikační relace se Alza k záležitosti nepostavila čelem a odpovídala mi strmě a kolikrát ani ne úplně k věci, kterou jsem zmínil v minulé komunikaci. Prosím tedy o pomoc, jak pokračovat dále, aby došlo k nějakém férovému výsledku. Mohu poskytnout i fotografie před reklamaci a po reklamaci.


Produkt

Apple Watch Series 3, Product number: SFHLVL90HJ5X6


Požadované řešení

Oprava/Nový kus/Vrácení peněz/Kompenzace poškození


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2019 10:54, před 5 lety

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud jde o poškození hodinek, platí ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého odpovídá za poškození, věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (k reklamaci). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci či převzetí. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2019 22:53, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.