Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#34374Nevrácení peněz po zrušené akci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2019, před 5 lety

Monika Vaňová

Znění stížnosti

Dne 26.3.2019 jsem zakoupila přes viagogo dvě vstupenky na XFN v Praze.
Číslo objednávky: 21042267
Vstupenka/y: Sekce 107, Řada , (2 Vstupenka/y)
Místo konání: O2 Arena
Datum: pátek 7. června 2019, 19:00
Celkem k úhradě: CZK3631.00
To, že byly vstupenky předražené (přes Ticketportal cena 1 vstupenky 990,-) a byly naúčtovány poplatky o kterých jsem ani nevěděla, dokud mi to nestrhlo peníze z účtu vynechám. Brala jsem to, že je to moje hloupost a měla jsem se předem více informovat. Ale XFN bylo nakonec zrušeno, psala jsem tedy již třikrát na viagogo, kdy mi vrátí peníze. Telefonní číslo, které uvádějí je hluché...
Pokaždé mi odpověděli, že je to v řešení, ale stále se nic neděje.
Zjistila jsem, že Ticketportal už všem peníze vrátil, tedy určitě i viagogo je dostalo zpátky, ale mně je stále nevrátlili.


Produkt

XFN 2 VSTUPENKY pátek 7. června 2019, 19:00 O2 Arena, Prague 9, Prague, Česká republika


Požadované řešení

Požaduji vrátit zpět peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2019 19:53, před 5 lety

Pokud byla sportovní akce zrušena, má spotřebitelka právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V daném případě je problémem to, že portál provozuje švýcarská společnost, vůči které je velmi problematické cokoliv vymoci. V současné době probíhají řízení se společností přímo ve Švýcarsku s účastí tamní spotřebitelské organizace a dozorového úřadu.

Portál navíc vstupenky pouze přeprodává (alespoň tuto informaci uvádí na svých webových stránkách), takže případný vztah vzniká mezi kupujícím a pořadatelem akce, kde by bylo možné uplatnit práva z vadného plnění, pokud by akce nebyla provedená tak, jak by měla být.

Spotřebitelka by mohla zvážit podání podnětu dozorovému orgánu nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: 41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 07:07, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.