Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#34379Sjednání nového dodavatele i přes odvolání smlouvy a plné moci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2019, před 5 lety

Patrik Bartoš

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 16.5.2019 se u dveří objevil prodejce této společnosti. Vzhledem k tomu, že došel v době oběda a měl jsem nemocné dítě jsem nebyl úplně pozorný a podepsal jsem přihlášku. Prodejcem jsem nebyl upozorněn, že podpisem smlouvy se zavazuji k využití nabídky. Následně jsem si pozorně prošel kompletní smlouvu, kterou jsem obdržel od prodejce. Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena u mě doma jsem napsal žádost o výpověď a odvolání plné moci. Formulář o odstoupení od smlouvy jsem neobdržel a tak jsem jej napsal sám.

Dne 24.5.2019 jsem odeslal žádost o odstoupení od přihlásky a zrušení plné moci. Nepřišlo žádne potvrzení ale považoval jsem věc za vyřízenou vzhledem k tomu, že jsem odstoupil do 14 dní od podpisu.

K mému údivu mi však dnes 24.7.2019 došla informace od LAMA Energy, že 22.7.2019 došlo k podpisu mým jménem s její společností na dodávku energií s počatkem 3.9.2020.


Požadované řešení

Ukončení smlouvy s novým dodavatelem enegií LAMA Energy
Potvrzení o ukončení smlouvy s CVR a.s. A potvrzení o odvolání plné moci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2019 10:22, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2019 12:39, před 5 lety

Dobrý den, pane Bartoši,

přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.

Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.

Dle informací, které jste nám zaslal bylo zjištěno, že Vaše přihláška byla již zrušena. Považujeme tedy Vaši stížnost za úspěšně vyřízenou a písemné vyjádření Vám přijde v nejbližších dnech.

Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz číslo Vaší přihlášky. Ověříme postup sepsání přihlášky a zkontrolujeme verifikační hovor. Jestliže najdeme jakoukoliv pochybnost z naší strany, zajistíme vyřízení této záležitosti k Vaší plné spokojenosti.

S pozdravem

Tým CVŘ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.8.2019 09:11, před 5 lety


Patrik Bartoš

Dobrý den,

od CVŘ jsem obdržel dopis, ve kterém je sděleno, že byl předán pokyn k ukončení smlouvy na vysoutěženého dodavatele.

Děkuji

Patrik Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 15:53, před 5 lety

Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.