Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Sportovní boty NIKE zakoupeny 28.2.2019 přes internetový obchod A3 sport - vyzvednuty v pobočce Liberec. Po cca 3 měsících běžného nošení běžeckých bot se prodřely obě špice. Reklamace na prodejně 7.6.2019 byla zamítnuta dne 4.7.2019 s odůvodněním odborníka pana J. z Hradce Králové, že volným pohybem nohy v obuvi došlo v postupnému vydření podšívkového materiálu a následné prasknutí svršku. Závěr - nevhodný nadměrek (jednalo se o velikost 47,5). Obě boty jsou přesně prodřené v místě, kde textilní podšívka začíná klesat ke zvednuté gumové špici, tzn. že se jednalo o naprosto správnou velikost pro nositele boty.
NIKE TANJUN
Vrácení peněz v celkové částce.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních 6 měsících od převzetí zboží, nemusela by v případě soudního sporu prokazovat, že zboží bylo vadné, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že věc byla vadná už při koupi. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene a spotřebitelka by tak byla ve výhodnějším postavení.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.