Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.7.2013 jsem si na prodejně BAŤA v Táboře (OD DVOŘÁK) zakoupil pánskou vycházkovou obuv (sandály) o velikosti 42 v prodejní ceně 1199,-Kč. Tuto jsem používal po zbytek roku 2013 již omezeně a poté na jaře 2014 jsem po dalším používání zjistil, že u jedné botě je prasklá podešev, kdy prasklina je v místě největšího namáhání. Při bližším ohledání jsem zjistil i na druhé botě v tomto páru stejnou závadu, která však byla v menším rozsahu. Ihned po zjištění tohoto stavu jsem provedl na uvedené prodejně reklamaci, kdy toto bylo dne 17.5.2014, kde jsem požadoval zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz přičemž v zákonné lhůtě dne 5.6.2014 mi bylo písemně sděleno, že cituji: Podešve vyrobeny z PUR materiálu, který má výrazně kratší životnost než jiné materiály a dochází k rychlejšímu opotřebení či prasknutí, čili reklamace byla vyhodnocena jako neoprávněná s tím, že se nejedná o vadu.
Vzhledem k uvedenému podávám tímto stížnost proti uvedenému vyřešení reklamace s tím, že při koupi tohoto zboží jsem nebyl výslovně upozorněn na tuto skutečnost, přičemž kdyby mi byla tato známa, rozhodně bych koupi nerealizoval. Myslím tedy, že se jedná o poškození a klamání spotřebitele. Prosím tedy o vaše laskavé vyjádření k této situaci s návrhy na další možné kroky, kdy k tomuto dále uvádím, že veškeré doklady o tomuto jsou k dispozici a dále uvádím, že toto není v mém případě na této prodejně v Táboře první zamítnutá reklamace. Proto jsem se rozhodl k tomuto kroku.
pánská vycházková obuv číslo zboží 8644575 výrobce BAŤA, číslo reklamace 1797574
Zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz, neboť zjištěná závada je dle mého názoru vadou použitého materiálu a tedy na straně výrobce, není způsobena ze strany spotřebitele, přičemž dále s odkazem na odůvodnění zamítnuté reklamace o případně kratší životnosti použité materiálu, která je výrazně kratší než jiné materiály jsem nebyl při uskutečnění koupi tohoto zboží předem vyrozuměn.
|
Tweet |
Prodávající musí zajistit, aby jím prodávané výrobky byly přímo viditelně a srozumitelně označeny údaji o materiálech použitých v jejích hlavních částech, jde-li o obuv. Pokud je však reklamace zamítnuta a od převzetí zboží již uplynulo více než šest měsíců, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se jedná o vadu. Nejsme schopni posoudit, zda materiál ze kterého je obuv vyrobena má opravdu nižší životnost. V tomto ohledu doporučujeme spotřebiteli konzultaci se znalcem. Není-li sjednáno jinak, má být plněno v jakosti obvyklé. Pokud by tento materiál neodpovídal obvyklé jakosti, měl by být spotřebitel informován o jeho specifikách a zvláštní údržbě, je-li třeba. Doporučujeme spotřebiteli, aby si prostudoval návod, zda byl o této skutečnosti informován. Pokud ne společnost by odpovídala za škodu, kterou tím spotřebiteli způsobila.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Hodnocení: