Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z vážných rodinných důvodů jsme museli zrušit náš pobyt dovolené v Krkonoších. Vše jsme zrušili zavčas, tudíž nám měla být vrácena celá částka za pobyt tj. 15 000,-. V storno podmínkách bylo: 30dní a více, což jsme dodrželi. Můžeme doložit i foto. Majitel slíbil, že nám částku vrátí zpět na náš účet. Po třech týdnech nemáme žádné peníze, majitel nereaguje ne emaily, telefony nezvedá, na FB si zprávy také nečte. Majitel samozřejmě stihnul upravit storno podmínky na 40dní a více, ale to až po týdnu naší reklamace. Pokud jsme ho kontaktovali jako "cizí" osoby z jiného emailu,tak ihned odepíše. Tímto jsme zjistili, že náš termín má již znovu obsazený novými lidmi.
Žádáme vrácení celé částky tj. 15 000,- zpět na náš účet. Pobyt jsme v řádném termínu zrušili a podmínky jsme dodrželi.
|
Tweet |
Objednáním pronájmu ubytovacího zařízení byla uzavřena smlouvu o ubytování podle § 2326 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Ubytování samozřejmě lze zrušit. Podle § 2330 odst. 1 občanského zákoníku má ubytovaný právo smlouvu vypovědět před uplynutím ujednané doby, tedy kdykoliv před začátkem i v průběhu ubytování. Pokud však ubytovatel nestačí najít nového zájemce, pak musí ubytovaný uhradit škodu (resp. ušlý zisk), je-li prokázáno, že vznikla předčasným zrušením ubytování (§ 2330 odst. 2 občanského zákoníku). Tuto škodu může ubytovatel žádat, pouze prokáže-li, že nemohl škodě zabránit. Důkazní břemeno nese ubytovatel. Náhrada škody za předčasné zrušení ubytování však není totéž, co stornopoplatek.
Stornopoplatek má funkci smluvní pokuty. Tu může ubytovatel chtít pouze v případě, že byla uvedena ve smlouvě. Pokud je uvedena pouze v obchodních podmínkách, tak se jedná podle § 1753 občanského zákoníku o překvapivé ujednání a nemůže ji ubytovatel požadovat.
Jestliže byl stornopoplatek uveden ve smlouvě, pak zároveň nemůže ubytovatel požadovat náhradu škodu podle § 2050 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.