Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.7.2019 mi přišla na mobil sms od vymáhací společnosti Alektum s.r.o. o dluhu u společnosti Westerfield International AG ve výši 580 Kč, číslo případu je 200163. Jelikož jsme nikdy nic od této společnosti neobjednávali a nikdy nic ani neobdrželi, považuji tuto sms za bezpředmětnou a společnost Alektum s.r.o. žádám o zastavení řízení vymáhání dluhu. Pokoušela jsem se společnost Alektum s.r.o. telefonicky kontaktovat, nicméně se nepodařilo, na jejich telefonech zní stále obsazovací tón. Zřejmě společnost nemá zájem problém vyřešit.
Společnost Alektum s.r.o. žádám o zastavení řízení vymáhání dluhu.
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme vyzvat společnost, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.
Inkasní agentura akceptuje reklamaci přes DTEST a pozastavuje zatím inkasní kroky do vyřešení reklamace s věřitelem.
Alektum, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, zatím žádná změna, nepřišla ani nová sms, ani nic písemně. Případ je ve stejném stavu jako byl, když jsem stížnost podávala. Děkuji Kohoutová.
Stížnost tedy přeřazujeme zpět na společnost a žádáme ji o vyjádření, zda nějaké kroky proběhly, případě zda je nutná nějaká součinnost ze strany spotřebitelky.
Případ byl uzavřen a vymáhání ze strany inkasní agentury bylo ukončeno.
Alektum, s.r.o.
Dobrý den, dnes mi přišla zpráva od společnosti Alektum, s.r.o. že případ byl uzavřen a vymáhání ze strany inkasní agentury bylo ukončeno.
Děkuji za pomoc při vyřízení případu. Kohoutová Hana.
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme.