Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Přístup k SMTP O2 jsem využíval po dobu několika let coby součást připojení k internetu od O2. V době dovolených jsem přístup déle jak 1 měsíc nepoužil, načež O2 mi tento účet zrušilo.
Před zrušením jsem nebyl nijak upozorněn, se zrušením jsem nesouhlasil ani písemně, ani prostřednictvím telefonního hovoru. Jsem proto přesvědčený, že ke zrušení došlo neoprávněně. Když jsem po O2 požadoval re-aktivaci tohoto účtu, bylo mi panem Robertem Mayerem odpovezeno nasledujici:
"Dobrý den, internetové připojení od společnosti O2 Czech Republic a.s. je placená služba. S uvedenou službou jste získal možnost používat smtp server poskytovatele připojení. Od konce roku 2018 tato možnost není součástí placené služby a jako taková má pravidla nezávislá na placení služby internetové připojení."
Jsem přesvědčený o tom, že ke zrušení došlo neoprávněně. O2 nemá právo rušit účet, který jsem aktivně používal několik let a který byl součástí služby připojení k internetu.
Připojení k internetu Internet OPTIMAL HD a SMTP účet
Re-aktivace účtu elog5q1fo7c@iex.cz a zajištění, aby k podobně nesmyslnému deaktivování účtu již v budoucnu nedošlo.
|
Tweet |
Není-li možné sjednanou službu využít je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat opravu vyúčtování, přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
je pravda, že v minulosti jsme umožňovali přístup k používání našich SMTP všem zákazníkům, kteří od nás mají internetové připojení na doma. Nyní poskytujeme tuto funkcionalitu pouze zákazníkům, jež využívají naše e-mailové schránky. U zákazníků, jež SMTP účet měsíc nepoužili měsíc, dochází k nenávratnému zrušení přístupu. K žádnému zhoršení podmínek nedošlo, stále můžete využít SMTP poskytovatele vaší e-mailové schránky. Informace sdělené p. Mayerem jsou správné.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
@dTest:
Velmi děkuji týmu dTest za vyjádření se k mé záležitosti. Reklamaci služby jsem podal a nyní čekám na její vyřízení. V případě zamítnutí reklamace jsem připraven celou věc dále řešit s Českým telekomunikačním úřadem. Za cenné informace moc děkuji.
O2:
Vážený pane Mišurec,
jsem velmi rád, že zde přiznáváte postup, který Vaše společnost zvolila. Domnívám se, že NELZE postupovat takto jednostranně - tedy, že O2 není oprávněna bez dohody se zákazníkem jakkoliv měnit rozsah či kvalitu poskytovaných služeb. Ke zhoršení podmínek poskytnuté služby DOŠLO. Po zásahu ze strany O2 nemohu v rámci využívání připojení k internetu od O2 využít SMTP server O2. O zrušení účtu jsem nebyl nijak ze strany O2 informován, se zrušením jsem nesouhlasil.
To, že jiní poskytovatelé emailových schránek nabízejí SMTP přístup je pravda, nicméně nechápu, proč toto je použito jako argument ze trany O2.
O2 svým zásahem zhoršila kvalitu poskytované služby a fakt, že konkurence nabízí SMTP služby na tomto nic nemění.
Žádám Vás tímto o kompenzaci zhrošení poskytované služby nebo o uvedení SMTP účtu do původního stavu.
Dobrý den,
všiml jsem si, že reklamaci jste skutečně podal, přičemž kolegové Vás budou se stanoviskem kontaktovat v zákonem stanovené lhůtě, která je 30 dní - většinou to však bývá dříve.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobry den,
Ano, reklamaci jsem podal a jiz mi dorazila zamitava odpoved. V tomto pripade budu postupovat nasledovne:
- podam namitku do Ceskeho Telekomunikacniho uradu
- zrusim Internetove spojeni od O2
Mate-li moznost, laskave predejte tuto informaci na prislusne zakaznicke oddeleni. V tuto chvili se citim byt ze strany O2 poskozen. Zakaznikovi, ktery 8 let vyuziva sluzbu, by spolecnost nemela bez jeho souhlasu tuto sluzbu rusit a nazyvat ji ze strany zakaznika "nevyuzivanou".
Postup Vasi spolecnosti povazuji za velmi neuctivy a nejlepsi vec, kterou mohu udelat a udelam je, ze zrusim vsechny sluzby, ktere u Vas mam a jiz nikdy se k Vam nevratim.
To co zde predvadite je absolutni neucta k zakaznikovi.
Mate posledni moznost toto zmenit - namitku a zruseni provedu za 7 dni do tohoto dne.
Dobrý den,
je mi líto, jak to vnímáte, každopádně za naším stanoviskem si stojíme. Je nám líto, pokud je toto pro Vás důvod k ukončení služeb, které od naší společnosti využíváte, každopádně Vaše stanovisko budeme, ať je jakékoli, respektovat.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Je s politovanim sledovat, ze poskytovatel sluzby, kterou jsem 9 let vyuzival, si me nevazi jako zakaznika a i presto, ze mu opakovane tvrdim, ze sluzbu SMTP VYUZIVAM, mi do oci tvrdi, ze zrusil nevyuzivanou sluzbu. Rovnez se nezdraha tvrdit, ze k zadnemu zhorseni sluzby nedoslo a to i presto, ze vi, ze zakaznikovi PRESTALA fungovat odchozi posta.
To, ze si O2 zmeni pravidla ohledne doplnkove sluzby SMTP, o tomto zakaznika neinformuje a nasledne kona zrusenim jeho uctu, povazuji za vrcholny dukaz drzosti.
Nasledne, to, ze i pres negativni zpetnou vazbu od zakaznika toto O2 neni ochotno napravit a zakaznikovi vyjit vztric, povazuji za vrcholnou ukazku neucty k zakaznikovi.
GRATULUJI Vam a pevne doufam, ze si toto precte mnoho dalsich potencionalnich zakazniku, ktere Vas pristup bude motivovat k tomu, aby si provedli dukladnou analyzu trhu a poskytovatelu pripojeni k internetu, nez se Vasim zakaznikem stanou.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.