Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#34419Neoprávněná úhrada dlužné částky 10.000,- Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2019, před 5 lety

Tomáš Vonduška

Znění stížnosti

Moje maminka uzavřela 19.10.2018 přihlášku k energetické soutěži. Nikdo jí neupozornil, že je to smlouva na poskytovatele a vzhledem k tomu, že mamince je 77 let, vůbec si neuvědomila, že jsou to ŠMEJDI.
V červenci dorazila obyčejnou poštou výzva k úhradě 10.000,- Kč, za to,
že jí byla vysoutěžena u dodavatele výhodná cena LAMA energy a.s..

Ještě cituji z výzvy k úhradě:
Kontrolním šetřením bylo zjištěno, že některé informace uvedené na Přihlášce k energetické soutěži se jeví jako chybné proto jsme se s Vámi pokoušeli několikrát telefonicky spojit, abychom mohli provést opravu těchto údajů, avšak neúspěšně. Z výše uvedeného vyplývá, že je Vaší strany mařeno plnění předmětu Přihlášky k energetické soutěží a máme z tohoto titulu nárok na udělení smluvní sankce až 5.000,- Kč za každé odběrné místo, jak je uvedeno v předsmluvních informacích.

Konstatuji, že se s maminkou nikdo po celou dobu telefonicky nepokoušel spojit!!!!!!

Prosím, můžete nás informovat, jak postupovat dále.
Bohužel maminka je stará a neuvědomuje si, že jsou to podvodné praktiky.


Produkt

Uzavřená přihláška k energetické soutěží plyn a eletřina (2x odběrné místo)


Požadované řešení

Již jsme telefonicky kontaktovali PLATFORM ENERGY s.r.o. a bylo nám sděleno, že již od přihlášky k energetické soutěži nemůžeme odstoupit a požadují úhradu ve výši 10.000,- Kč.
Prosíme o další kroky, jak se bránit těmto ŠMEJDŮM.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2019 10:19, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2019 11:48, před 5 lety

Dobrý den,
Vaši stížnost jsme důkladně prošetřili a sdělujeme, že součástí dopisu bylo především oznámení, že pokud si přejete stornovat smluvní sankci a narovnat smluvní vztah, tak nás máte kontaktovat pro opravu chybně uvedených údajů.
Dále reagujeme na tvrzení, že jsme se s klientkou nepokoušeli spojit, že jsme se snažili telefonicky spojit na čísle uvedeném v Přihlášce k energetické soutěži dne 25.3.2019 a to 2x, dále dne 1.4.2019 a 24.6.2019 a to zcela neúspěšně.
Dále sdělujeme, že se nám po nesoučinnosti klienta podařilo chybně uvedené údaje opravit na základě Dohody o zastupování a vyžádání si správných údajů u energetických společností. Z tohoto důvodu bylo klientce zasláno storno smluvní sankce a současný vztah je narovnán.
S pozdravem pěkného dne,
Platform Energy s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.8.2019 12:52, před 5 lety


Tomáš Vonduška

Dobrý den,
v tomto smluvním vztahu, již dále nechceme pokračovat a odstupujeme od smlouvy.
Nenašli jsme plnou moc, (jak píši - dohodu o zastupování), aby mojí maminku firma Platforma Energy s.r.o. zastupovala u třetí osoby.
Obdržela jenom jednu stránku (přihláška k energetické soutěži) a to ještě špatně propsanou přes originál.
Také neobdržela formulář odstoupení od smlouvy.
Doufám, že si firma Platforma Energy uvědomuje hodně nedostatků vůči uzavření smlouvy a klientce, která netušila o jakou smlouvu se jedná a odstoupí od smlouvy bez jakýchkoliv protahování.

Děkuji

S pozdravem a přeji pěkný den

Tomáš Vondruška

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2019 10:50, před 5 lety

Předání formuláře pro odstoupení od smlouvy je v dané situaci povinností podnikatele dle § 1820 odst. 1 písm. f) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže k němu nedojde, takže spotřbitel nebyl řádně poučen o svém právu odstoupit od smlouvy, má podle § 1829 odst. 2 do jednoho roku a čtrnácti dnů od uzavření smlouvy.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.9.2019 10:57, před 5 lety

Dobrý den,
v reakci na poslední příspěvek pana Vondrušky sdělujeme, že následující pracovní den po sepsání Přihlášky a Dohody proběh verifikační hovor, v kterém bylo potvrzeno, že klientka porozuměla principu energetické soutěže a také potvrdila, že ji byly zanechány dokumenty včetně Dohody o zastupování.
S přáním pěkného dne,
Platform Energy s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2019 00:21, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2019 12:07, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.