Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
30.5.2019 jsem se zaregistrovala na seznamce Singles50 a zaplatila jsem 149,-Kč za měsíc užívání. Po měsíci jsem chtěla svůj profil zrušit, chtěla jsem zasslat faxem výpověď, ale fax byl mimo provoz.Zkoušela jsem to několikrát bezúspěšně.Potom jsem zaslala žádost o výpověd na email uvedený na stránkách seznamky a odpovědi mi, že mám vyplnit formulář a zaslat písemně na jejich adresu v Lucembursku a sdělili mi, že jsem automaticky uživatelka nějakého prémiového členství a že mi vyčísluji dlužnou částku za 3 měsíce.Vyplnila jsem formulář, podepsala naskenovala a poslala na email zakaznickyservis@singles50.cz. Z tři dny mi přišlo, že dlužím 2530,-Kč za tří měsíční členství.a mám uhradit nejpozději do 2.8.2019 s tím, že když neuhradím bude můj případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
zrušení členství na seznamce a vymazání profilu a uzavření celé záležitosti v rámci zákona
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončila.
Platila-li spotřebitelka při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Na uvedený email jsem poslala emial a přišla mi odpověď: že jsem členství nezrušila včas, tak mám zaplatit. Já jsem ale členství zrušila odesláním formuláře na zákaznickou podporu seznamky, jelikož Fax jim nefungoval. Jak mám, prosím, postupovat dál?
Ideální by bylo, pokud by spotřebitelka mohla doložit kopii e-mailu či zpráv, kterými členství ukončovala. Dokumenty lze vložit jako přílohu ke komentáři. Za tím účelem přeřazujeme stížnost na spotřebitelku.
Přikládám emailovou korespondenci s výpovědí
Děkujeme za přeposlání. Výpověď prostřednictvím e-mailu zaslána zjevně byla, a pokud spotřebitelka zkoušela členství ukončit ještě předtím jinými komunikačními kanály a nebylo to technicky možné, protože FAX není funkční, nelze ji to dávat za vinu a tvrdit, že členství nebylo ukončeno včas. Takový postup by ji zkracoval na právech, jak jsme uváděli již v úvodním vyjádření.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.