Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla bych si touto cestou stěžovat na zboží a hlavně na chování dodavatele zboží. V únoru roku 2011 jsme uzavřeli v Brně kupní smlouvu s firmou Zepter. Tchyně si koupila nádobí, které nepoužívala, proto jsme nádobí začali používat až později a ihned jsme ho také (v době záruky) poslali na reklamaci.
Nádobí je těžké, nelze s ním normálně manipulovat, jídlo se připaluje, nefunguje tak, jak bylo slibováno při koupi nádobí, při použití poklice na hrncích voda stříká všude kolem, při umývání zatéká do držáků voda a nádoby zanechávají nevzhledné stopy, např. při vaření rýže (nejde to vymýt ani speciálními prostředky), nádobí rezaví (je údajně vyrobeno z nerezavé oceli), jeden díl je dokonce špatně smontován, prohýbá se dno a nádobí se na indukční desce točí.
Na základě několika vad zároveň, které se na nádobí nacházejí, jsme v lednu 2013 poslali společnosti několik dopisů i s nádobím.
Nádobí přišlo zpět s tím, že je vše v pořádku - vady odstraněny nebyly, Zepter vyměnil pouze pánev za novou a ostatní zboží bylo dokonce ještě více poškozeno. Na základě této skutečnosti jsme 24. 4. 2014 poslali odstoupení od smlouvy, protože jsme díky dTestu zjistili, že Zepter tímto jednáním kupní smlouvu porušil.
Dodnes se společnost Zepter neozvala - nemáme tedy ani předražené nádobí ani peníze.
Zdravotní set komplet a grilovací pánev o průměru 28 cm, kód nádobí: ZDRAVI 4
Požadujeme vrácení peněz v hodnotě kupní smlouvy + všechny výdaje na poštovné ohledně reklamací u společnosti Zepter!
|
Tweet |
Pokud má zboží 4 různé vady najednou, tak dle stanoviska Nejvyššího soudu R 22/1983 lze odstoupit od kupní smlouvy. Odstoupení je podmíněno oprávěnou reklamací. Je tedy důležité, aby prodávající reklamaci uznal. V případě zamítnuté reklamace je nutné obstarat si důkazy o existenci vady (např. fotografie nebo znalecký posudek), protože v případě soudního sporu by se soud zabýval důvodností odstoupení. V případě, že již zboží nebude k dispozici, to může být obtížné.
Jestliže se společnost k uplatněné reklamaci vůbec nevyjádřila ve lhůtě 30 dní, kterou ji udává zákon, může také spotřebitel odstoupit od smlouvy pro marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se k ní vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení.