Společnost


AUTOSKLO - H.A.K. spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#34430Naplnění klimatizace - netěsnost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2019, před 5 lety

Ondřej Havelka

Znění stížnosti

U firmy HAK jsem si v červnu tohoto roku nechal doplnit klimatizaci ve svém stařičkém Peugeot 406 break 2.0.HDi.

Byl jsem seznámen s riziky takto starých klimatizací, jako je nefunkční kompresor, netěsnost atd. V případě netěsnosti nebude klimatizace doplněna a zaplatím pouze poplatek za vyprázdnění/vyčištění.

Auto jsem tedy nechal na provozovně, do hodiny bylo hotovo, klimatizace neměla žádné úniky, jak je uvedeno i na "účtence" (uvozovky jsou zde záměrně, níže vysvětleno).

Cenu za doplnění, vyčištění a kontrolu klimatizace jsem platil v hotovosti na žádost paní, řekněme recepční. Poté mi bylo vysvětleno, že při platbě kartou by se cena zvedla ještě o daň, což je samozřejmě nesmysl, dle jejich tabulek jsem platil vše včetně daně, jediným důvodem bylo to, že na účtence je napsáno, že neslouží jako doklad.

A nyní nastává problém. Klimatizace fungovala cca 10 km, pak jsem auto odstavil, druh den již nefungovala.

Když jsem dorazil do Autosklo HAK, bylo mi sděleno, že klimatizace je jistě plná, že přístroj nedetekoval žádné netěsnosti a nemohla se tedy nijak vyprázdnit. Stále jsem poslouchal jen řeči o tom, že mám starý kompresor, který určitě dosloužil. Po handrkování s panem "vedoucím" se mi podařilo donutit je, aby auto napojili na ten jejich přístroj a dokázali mi tak, že klimatizace je plná.

Po napojení ovšem přišel šok, klimatizace byla zcela prázdná. Jako chybu určili netěsnost ventilků na klimatizaci. I když mám na "účtence" napsáno, že klimatizace žádnou netěsností netrpí.

Další krok? Je nám líto, tuto jedinou netěsnost náš přístroj neodhalí. Tím to i skončilo, mám v pánu více než 2500 kč, nefunkční klimatizaci a "účtenku", která neslouží jako doklad.

Poradíte tedy, co s tím?


Produkt

Klimatizace, Autosklo HAK, ventilky


Požadované řešení

Výměnu ventilků, nové vyčištění a naplnění klimatizace, vše na náklady provozovatele Autosklo HAK. (výměnu ventilků z důvodu, že při plnění přístroj nedetekoval únik, tzn. dle selské logiky musely být v pořádku, když to přístroj řekl a klimatizaci naplnil.) Vůbec mne přeci jako zákazníka nezajímá, že i když mi napíší, že nebyl nalezen únik, tak já přijdu o své peníze a pak budu poslouchat jen výmluvy popsané výše.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2019 12:20, před 5 lety

Zhotovitel díla (společnost) má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, co vady zjistil nebo zjistit mohl, nejpozději však do dvou let.

Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na zhotovitele. Písemnou formu reklamace lze jen doporučit. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u společnosti danou smlouvu uzavřel. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď nebo dozajista i ve stížnosti zmiňované potvrzení o platbě).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů pří České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2019 05:15, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.