Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží objednané a zaplacené 14.12.2018 doposud nedodáno. V lednu jsem se dotázala proč mi mzboží nepřišlo-odpověď, že se tak stane do měsíce.Když nepřišlo, znovu jsem žádala vysvětlení-opověď, že je ještě v Číně a mám počkat další měsíc. Po měsíci jsem znovu reklamovala-odpověď-zboží nedošlo, co s tím uděláme?(to si nevymýšlím, to byla skutečně odpověď na mou reklamaci nedodaného zboží). Tak jsem napsala,že to tedy ukončíme a ať mi vrátí peníze.Dlouho nic, na další několikeré žádosti o vrácení peněz jedna odpověď,že věc předávají do účtárny a vše bude vyřízeno do 3 dnů. Nedělo se nic, já je upozorňovala, že ty 3 dny už uběhly několikrát, ale to už mi nikdo neodpovídal až se mi začaly mé upomíky vracet s tím,že je adresát nepřijímá a že je mám poslat později. To už jsem dávno věděla, že se mám peníze nedobytné, ale z recese jsem sem tam poslala žádost o jejich vrácení-samozřejmě bez odezvy. Zkoušela jsem uplatnit reklamaci jak zboží, tak vrácení peněz telfonem, ale vždy byla schránka plná-takže nic.
Objedala jsem si naštěstí jen drobnosti- drátěné drbátko na hlavu a teleskopické drbátko na záda.
I když v mém případě šlo o malou částku, po 6 měsících by jsem očekávala omluvu a vrácení peněz.Po prázdninách jsem se chtělě obrátit na TV pořad Černé ovce-ne,abych se dočkala už oželených peněz, ale s prosbou, aby na tento obchod upozornili ve svém vysílání, ať zbytečně nepoškodí další spoluobčany
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.