Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S pojišťovnou řešíme náhradu škody za poškozené silniční karbonové kolo, které mi bylo zničeno při dopravní nehodě. Jsem poškozený. Škodní událost má č. 7000217039. Jelikož jsem s výpočtem náhrady škody nebyl spokojen, odvolal jsem se a podal stížnost. I přes mé argumenty pojišťovna vyšší náhradu neuznala (viz č. 19G091E0.
Proto se obracím opětovně, protože se domnívám, že pro výpočet náhrady byly použity nesprávné údaje. Požádal jsem pojišťovnu o komunikaci, leč má žádost nebyla vyslyšena. Likvidátorka použila zastaralé informace, kdy si neověřila aktuálnost údajů z internetu a pro srovnání použila cenu kola z webových stránek prodejce, který opomněl neaktuální info odstranit. To, že jsou internetové stránky mnohdy neaktualizované a že uváděné zboží navíc není skladem paní likvidátorka vůbec nebrala v potaz. Sám jsem si toto prověřoval. Pro zjištění a srovnání potřebného výrobku se vůbec nedotázala, jakou velikost má na internetu hledat, aby si mohla ověřit dostupnost kola. Následné tvrzení dalšího zaměstnance zabývajícího se mou stížností, že likvidátor nic nezanedbal je opět liché a v tomto kontextu stejně lajdácké jako postup likvidátorky.
Proto i tímto žádám společnost Generali o opětovné doložení chybějících podkladů (prodejce) pro výpočet náhrady. Pokud kolo Focus ve stejné specifikaci existuje, rád si jej za tu cenu pořídím. Chci znát postup, chci vědět, zda je v částce i započítána škoda za způsobené zranění (stačí napsat, že ne). Mimoto se i doporučuje, že mohu využít původní komponenty. K tomuto uvádím, že tyto komponenty musí někdo demontovat, někdo by musel najít stejný rám (sedlové trubky mohou mít např. různé průměry = nepoužitelnost stávajícího). Samostatný rám Focus bohužel na trhu není, neb se to prodejcům prostě nevyplatí nabízet.
Když se tedy doporučuje využitelnost stávajících komponent, jak je v náhradě za způsobenou škodu započítána cena demontáže, montáže, čas, dopravu atd.?
Nebo mám vynakládat svůj čas, dopravu atd...zdarma?
Děkuji
Petr Kapl
Výplata za pojistnou událost
Seriózní řešení
|
Tweet |
Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozený právo na náhradu škody, přičemž se nahrazuje skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozeného vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na navrácení do stavu před poškozením.
Rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné věc uvést do stavu před pojistnou událostí.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. Více o dané problematice je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3309/nesouhlas-s-kracenim-pojistneho-plneni-z-povinneho-ruceni.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (jedná-li se o neživotní pojištění a situaci, kdy je smluvní stranou pojistné smlouvy). Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nepodaří-li se spor vyřešit tímto způsobem, bude vhodné vyhledat právní služby a svého práva se případně domáhat soudní cestou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.