Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na vás s žádostí o pomoc, jelikož už si nevím rady, jak dále v této věci postupovat. Dne 19.6.2019 jsem se zaregistroval na seznamku Be2 S.á.r.l., 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg a zaplatil prémiové členství na 1 měsíc (platba kartou přes internet - Paypal). Celý rok dokonce nabízejí za částku 99 Kč. Dne 20.7.2019, že si tato společnost z mého účtu sama neoprávněně strhla částku 2.247,- Kč.
Na internetu jsem si zjistil, že se jedná o podvodnou firmu, která si z účtů klientů neoprávněně strhává finance a při pokusu o zrušení členství posílá výhružné e-maily a sms.
Okamžitě jsem zaslal e-mail společnosti, aby mi byla navrácená stržená částka a že ruším s okamžitou platností VIP členství.
Do dnešního dne mi bohužel nepřišla žádná odpověď a po neustálých pokusech mi nejde zrušit ani VIP profil. Stále mě to v profilu háže do smyčky, ve které nelze učinit žádný krok ke zrušení.
Prosím o pomoc jak v tomto případě postupovat dále.
Předem Vám velmi děkuji za Vaši odpověď a pomoc.
S pozdravem
Patrik Grunt
neoprávněně stržená platba a prodloužené členství
Chci ukončit své členství a vrátit neoprávněně stržené finanční prostředky ve výši 2.247,- Kč. Dále se chci i v budoucnu vyvarovat případně dalším neoprávněným transakcím z mého účtu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.