Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#3446Nepodařené zpětvzetí výpovědi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 rok 2 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2014, před 11 lety

Petra Kyselová

Znění stížnosti

V listopadu 2009 jsme uzavřeli s pouličním prodejcem společnosti Bohemia Energy smlouvu na dodávky elektřiny i plynu do našeho rodinného domu. Tehdy se zdála cena výhodná, ale v roce 2012 jsme si porovnali ceny elektřiny na stránkách energetického úřadu a zjistili jsme, že u jiného dodavatele by byla cena – minimálně v případě elektřiny – mnohem výhodnější. Vzhledem k tomu, že byla smlouva uzavřena na dva roky s automatickým prodlužováním o stejnou dobu, bylo možné smlouvu bez sankcí vypovědět až v listopadu 2013. V létě 2013 obdržela společnost Bohemia Energy naši výpověď, jak v případě plynu i elektřiny. Když jsme v září 2013 znovu prováděli cenové srovnání a snažili se najít výhodnějšího dodavatele, nebyl rozdíl mezi Bohemia Energy a dalšími dodavateli již tak veliký. Bohemia Energy nám navíc zaslalo poukaz v hodnotě 1000 Kč na plyn i elektřinu, pokud u jejich společnosti nadále zůstaneme. Tyto skutečnosti nakonec vedly k tomu, že jsme se rozhodli smlouvu s Bohemia Energy prodloužit, resp. vzít zpět naši výpověď.
Protože se termín, do kdy bylo nutné uzavřít smlouvu s jakýmkoli dodavatelem, rychle blížil, kontaktovala jsem pracovníka kontaktního centra Bohemia Energy a informovala jej, že hodláme u jejich společnosti zůstat. Zejména mě zajímalo, zda se včas stihnou vyřídit všechny administrativní záležitosti, aby nedošlo k jakýmkoli problémům. Ujistil mě, že mohu zpět vzetí smlouvy v klidu poslat, že se vše stihne. V případě plynu tomu bylo skutečně tak, nicméně u elektřiny nikoli. Trvalé příkazy jsem nechala na plyn i elektřinu ve stejné výši, jaké byly v období do 15. 11. 2013.
Dne 18. 11. a znovu pak 2. 12. 2013 jsme od ČEZ jako majitele distribuční soustavy obdrželi výzvu, že naše odběrné místo nemá uzavřenu smlouvu s žádným z dodavatelů a dopouštíme se tak černého odběru. Ihned po prvním upozornění jsem tedy telefonicky kontaktovala zákaznické centrum společnosti Bohemia Energy. Uklidnili mě, že se v žádném případě nedopouštíme černého odběru, že se celá věc musí jen administrativně dotáhnout, že celou věc prověří a zařídí… Situaci jsem považovala za nakolik závažnou, že jsem pracovníka kontaktní linky pana Wotha požádala, aby mi tuto informaci zaslal i písemně na můj mail.
V následujících týdnech a měsících jsem komunikovala s celou řadou pracovníků kontaktního centra. Potíž byla v tom, že vždy s jiným, takže jsem problém vysvětlovala vždy od samého začátku, nikdo si problém nevzal k řešení jako svůj úkol a hovor zpravidla končil obecnými ujištěními, že situaci prověří apod. K řešení věci přispěl ze strany Bohemia Energy snad jen dotaz, zda jsme náhodou neuzavřeli smlouvu s jiným dodavatelem. To by mohlo být důvodem toho, proč operátor trhu jejich žádost o naše odběrné místo zamítl. Všechny jsem ujistila, že jsme smlouvu s jiným dodavatelem neuzavřeli. Protože se celá věc skutečně neustále protahovala, poradil pan Černíček z kontaktní linky Bohemia Energy, že mohu zkusit kontaktovat přímo ČEZ a zjistit, jakou žádost o naše odběrné místo evidují. Odpověď jsem si nechala zaslat opět písemně do mailu, kde se uvádí, že žádnou žádost neevidují. Jiný pracovník call centra (pan Pekař) později ovšem tvrdil, že žádost neměla směřovat na ČEZ, to mi kolega špatně poradil, ale na operátora trhu s elektřinou. Další písemný kontakt s Bohemia Energy proběhl dne 22. 1. 2013 s paní Dragulovou telefonicky a mailem. V mailu se uvádí, že je potřeba si zajistit smlouvu s ČEZ Distribucí. Nikde nepadla ani zmínka o tom, že to již nemá mít na starosti Bohemia Energy, ale musíme tento smluvní vztah zajistit sami. Smluvní vztah bylo potřeba zajistit už od samého počátku a v Bohemia Energy mě neustále ujišťovali, že to budou oni, kdo to zařídí, prověří apod. Ve stejném duchu končí i tento mail, že situaci prověří a budou nás s dalším postupem kontaktovat. Bohužel se tak nestalo.
Celá situace vygradovala dne 6. 3. 2014, kdy nám byly odpojeny měřící hodiny, a rodinný dům se ocitl bez elektrické energie. Než se nám podařilo uzavřít novou smlouvu s ČEZ, zajistit si revizi elektrických zařízení a došlo k opětovnému namontování hodin, uběhl týden. Celá rodina – včetně babičky s Allzheimrovou chorobou – musela týden fungovat bez teplé vody, lednice, mrazáku, počítače a veškerých elektrických přístrojů, bez kterých si každodenní život nedovedeme představit. V rodinném domě je navíc hlášena živnost – opravy motorových vozidel – tzn. po celý týden nebylo možné vykonávat povolání a finanční ztráta tak jenom narůstala.
V Bohemia Energy tvrdí, že oni nepochybili, že žádost o naše odběrné místo jednou podali a z jim neznámého důvodu byla zamítnuta. Podle nás má celá událost dvě roviny:
a) Blokování odběrného místa
Skutečně nevíme, kdo mohl zablokovat žádost Bohemia Energy o odběrné místo. Je podle Vás nějaká možnost, jak toto zjistit? Případně po této firmě vymáhat škodu?
b) Lidské i systémové selhání v Bohemia Energy ve vztahu k zákazníkovi
Pokud pomineme bod a), selhala Bohemia Energy zcela při řešení této situace a způsobila, že věc nakonec skončila odpojením normální rodiny od elektrické energie. Řešení problému se nevěnovala jedna osoba, která by jej měla na starost. Informace od jednotlivých pracovníků nebyly přesné nebo si odporovaly (např. informace, že žádost podávali o naše odběrné místo u ČEZ distribuce nebo operátora trhu s elektřinou) a vždy končily obecným ujištěním, že situaci prověří.
Nedorozumění při dalším kontaktu s Bohemia Energy pokračují i nadále. V březnu 2014 provedla Bohemia Energy vyúčtování elektřiny i plynu (v našem případě se tak jednalo pouze 4 zimní měsíce, kdy byl samozřejmě odběr plynu mnohonásobně větší než v letních měsících, resp. pokud by se zálohy rozložily do celého roku). Vzhledem k tomu, že Bohemia Energy účtovala zálohy původně zamýšlené na plyn i elektřinu pouze k plynu, vznikl u plynu přeplatek 2 720 Kč. Ve stejné době přišla faktura na elektřinu ve výši 8 220 Kč, kde se uvádí, že jde o opravnou fakturu za období 18. 4. až 15. 11. 2013. Až po několika jednáních došlo ze strany Bohemia Energy k logickému snížení faktury o zmíněný přeplatek. S výši fakturované částky nemáme problém, ohradili jsme se však k období, za které byla faktura vystavena. Evidentně se jedná o odběr elektřiny, který proběhl po 15. 11. 2013 nikoli před tímto datem. Vystavit fakturu se správným datem tak, abych ji mohla bez obav uhradit, v Bohemia Energy ani po několika telefonních hovorech a mailech nikdo nedokázal. Naopak nás stále upomínají a účtují si poplatek 200 Kč za neuhrazenou platbu.
Pokoušela jsem se podat stížnost na postup Bohemia Energy v celé této kauze. Operátorka paní Schegelová mi dne 5. 5. 2014 telefonicky sdělila, že v takto komplikovaném případě nelze zadat stížnost telefonicky, ale pouze písemně. Několikrát jsem se ještě ujistila, že jsem stížnost skutečně nepodala. O to větší bylo překvapení, když mi Bohemia Energy na tuto nepodanou stížnost dne 14. 5. 2014 odpověděla.
Mám jako spotřebitel nějaké možnosti, jak se proti tomuto hodně nestandardnímu jednání bránit? Musím jako spotřebitel automaticky hradit fakturu (i s poplatky za upomínku) za období, kdy nedošlo ke zmíněnému odběru elektrické energie?


Produkt

Odběrné místo elektřina EAN859182400603271413


Požadované řešení

Žádám o radu, na kom a jakým způsobem vymáhat škodu.
Dále žádám o radu, jak získat od Bohemia Energy fakturu se správnými údaji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2014 12:31, před 10 lety

V tomto případě záleží na skutečnosti, jaký subjekt pochybil a jaké důkazy má spotřebitel k dispozici. Bylo by dobré doložit doručení zpětvzetí výpovědi a souhlas společnosti. Zpětvzetí nemůže být pouze jednostranné. Také záleží na skutečnosti, zda byla společnosti udělena plná moc pro zařízení technických činností spojených s žádostí o připojení. Tento proces je vcelku náročný a je do něj zapojeno více subjektů, které mohly pochybit. Pokud se spotřebiteli podaří prokázat, že společnost porušila konkrétní povinnost vyplývající ze smlouvy nebo ze zákona, vznik škody a příčinný vztah, má právo na náhradu škody.
Vyúčtování je nutné písemně reklamovat. Uplatnění reklamace nemá vliv na splatnost vyúčtování. Pokud bude mít spotřebitel pochybnosti o způsobu vyřízení reklamace, doporučujeme mu, aby se obrátil na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.8.2014 12:53, před 10 lety

Dobrý den,

tato stížnost již byla vyřešena prostřednictvím interního ombudsmana Energetického regulačního úřadu.

S pozdravem

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2014 19:04, před 10 lety

Žádáme spotřebitelku o potvrzení uvedeného řešení a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.9.2014 18:18, před 10 lety


Petra Kyselová

Dobrý den,

stížnost byla skutečně řešena prostřednictvím ombudsmana Energetického regulačního úřadu. Ve svém vyjádření v podstatě shrnul celou událost a sdělil, že má v této věci velmi omezenou pravomoc. Dále uvádí: "Závazné správní rozhodnutí lze vydat pouze ve správním řízení, a to po opatření všech informací a podkladů vyžadovaných zákonem." Kdo a kdy může toto správní řízení zahájit, se zde již neuvádí a v podstatě mi není jasné, zda bude vůbec zahájeno.

Kromě shrnutí celého problému nacházím v dopise následující podstatné skutečnosti. Zpětvzetí výpovědi z 8.11.2013 bylo úspěšné, smluvní vztah tedy mezi námi a společností Bohemia Energy trval i nadále (součástí výpovědi byla i plná moc, která opravňovala společnost Bohemia Energy k vyřízení všech náležitostí). Dne 12.12.2013 obdržel OTE žádost o registraci, další krok ombudsman nezjistil. Stále tedy nikdo nezodpověděl otázku, proč byla tato žádost zamítnuta a věc dále nikdo neřešil. Bohemia Energy se několikrát telefonicky ujišťovala, zda jsme neuzavřeli smlouvu s jiným dodavatelem, vždy jsme je ujistili, že nikoli. Smluvní vztah s Bohemia Energy jsme považovali po celou dobu za jediný platný a tuto skutečnost teď ombudsman potvrdil. Proto jsme se po celou dobu nesnažili uzavřít smlouvu jinde, protože pracovníci Bohemia Energy nás vždy ujistili, že věc prověří a sjednají nápravu.

Bohemia Energy poukázala dále na skutečnost, že naše jednání bylo zmatečné, neboť za nás jednalo více osob. Pracovníky kontaktního centra Bohemia Energy jsem několikrát žádala, že tento problém mají řešit výhradně se mnou (tedy dcerou osoby, na kterou je smlouva napsaná). Vždy došlo k řádnému uvěření pomocí čísla smlouvy nebo rodného čísla a nikdy mě Bohemia Energy neupozornila, že by to měl být problém. Pravdou ale je, že někteří pracovní call centra volali i přes toto upozornění na telefonní číslo táty, který je vždy odkázal zpět na mě.

Situace krystalizovala několik měsíců, proto jsem si krátká shrnutí některých rozhovorů s Bohemia Energy nechávala krátce poslat na mail. Zmíněnou korespondenci, zpětvzetí výpovědi a vyjádření ombudsmana předám mailem pracovníkům dTestu.

Budu ráda za radu, jakou formou se domáhat škody.

S pozdravem

Petra Kyselová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2015 11:13, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitelku o sdělení, v jaké fází se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření a připojení vlastního hodnocení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2015 21:36, před 10 lety


Petra Kyselová

Dobry den,

pridavam komentar za stranu spotrebitele.

Pripad resil nejprve omdudsman ERU, ktery nas smluvni vztah s Bohemia Energy shledal po celou dobu za platny, tudiz mela podle nej vse zajistit Bohemia Energy. Vice vsak konat nemuze. Doporucil nam obratit se na ERU a podat podnet k zahajeni spravniho rizeni. To jsme ucinili v listopadu 2014. Od ERU nam chodi zpravy, ze nas pripad prosetruji. V poslednim dopise stalo, ze zahajili setreni primo u Bohemia Energy.
Pripad tak neni ani po vice nez roce vyresen.

S pozdravem

Petra Kyselova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2015 13:57, před 10 lety

Dobrý den,

v případě přijetí požadavku ze strany Energetického regulačního úřadu bude ze strany naší společnosti poskytnuta veškerá součinnost.

S pozdravem

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2015 10:12, před 10 lety

Prosíme spotřebitelku o vyjádření a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.7.2015 19:58, před 10 lety


Petra Kyselová

Dobrý den,

od ERÚ nemáme žádné aktuální informace, že by byl případ nějakým způsobem dořešen a uzavřen. Od posledního příspěvku nedošlo k žádné změně.

S pozdravem

Petra Kyselová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2015 16:07, před 9 lety

Z průběhu stížnosti je zjevné, že se stranám nepodaří dosáhnout dohody v rámci námi poskytované služby. Protože je touto cestou možné spor vyřešit jen za dobrovolné součinnosti obou stran a nikoli autoritativně, jsme nuceni stížnost pro nedosažení dohody uzavřít.

V řešení případu tedy bude nadále možné pokračovat pouze v probíhajícím správním řízení. V případě potřeby další konzultace se však spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.