Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednal jsem si zboží do MallBoxu, které mělo být dodáno do druhého dne. Bohužel dodání se protahovalo, proto jsem po týdnu objednávku zrušil. Bohužel od té doby čekám na vrácení platby za toto zboží. Na infolince vždy to samé, můžeme vrátit peníze až se nám vrátí zboží. Je evidentní, že se zboží ztratilo u dopravce, protože týden nebylo dodáno a nyní ani po 14 dnech nebylo naskladněno zpět na sklad Mallu.
Jedná se o objednávku č. 109992116.
Mám obavy, že se peněz již nedočkám. Jsou zde nějaké lhůty, do kdy musí být peníze vráceny?
Jedná se o objednávku č. 109992116.
Vrácení platby na účet
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.