Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vzhledem k tomu, že otec rodiny je živnostníkem v oboru opravy motorových vozidel, často vozidla i nakupuje, opraví a dále prodá, je nám velice dobře známa zákonná povinnost platit povinné ručení za všechna vozidla, která nejsou v danou chvíli vyřazena z evidence. V posledních letech sjednáváme všechna povinná ručení online přes server Top pojištění. Nejinak tomu bylo i v lednu 2013, kdy jsme v případě motorky měnili pojišťovnu (počátek pojištění 26. 3. 2013). Přes server Top pojištění jsme si vybrali pojišťovnu Slavia a obratem obdrželi zelenou kartu platnou na 2 měsíce. Součástí materiálů ze serveru byly i pokyny, jakým způsobem provést úhradu ve výši 880 Kč. Zelenou kartu jsme uložili k technickému průkazu, bohužel informace o platbě zůstala zapomenuta. Vzhledem k tomu, že jsme motorku během následujících měsíců nevyužívali, nikdo také nezjistil, že zelená karta, kterou disponujeme, má pouze omezenou platnost.
V listopadu 2013 přišla první výzva na úhradu příspěvku do fondu nepojištěných. Ani při první kontrole jsme si neuvědomili chybu, neboť návrh smlouvy jsme měli a zelenou kartu také. Až při kontrole plateb jsme zjistili, že jsme zmíněnou částku zapomněli uhradit. Zavolali jsme na kontaktní linku serveru Top pojištění, kde nás zajímalo, proč nás neupozornili na to, že smlouva a platba nejsou v pořádku. Skutečnost zkontrolovali a i oni přiznali chybu. Vždy prý přichází klientovi upomínka, pokud zapomene pojistné uhradit. V tomto případě jim však selhal systém a žádná upomínka k nám odeslána nebyla.
Postupně jsme tak začali hradit příspěvky, které k nepojištěnému období postupně přicházely. S další složenkou jsme pak dne písemně kontaktovala Českou kancelář pojistitelů s vysvětlením, že víme, že z naší strany došlo k chybě, že bohužel selhal i další kontrolní mechanismus ze strany Top pojištění a zda je možné snížit popř. zrušit příspěvky na další období, které jsme očekávali. Bohužel písemnou odpověď jsme nikdy neobdrželi a květnu 2014 zaplatili snad poslední zákonný příspěvek.
Například výše posledního příspěvku byla 3 030 Kč (za období 3. 8. 2013 – 5. 11. 2013). Celkem byla motorka nepojištěna v období od 26. 3. 2013 do 5. 11. 2013, kdy zákonný příspěvek na den činí 30 Kč. Jsme si vědomi našeho pochybení, ale zajímá nás, jaké povinnosti má v tomto případě Česká kancelář pojistitelů? V jaké době se mají nepojištěnými případy zabývat? Pokud by naši chybu zjistili dříve, platili bychom podstatně méně, nebo naopak… Mají povinnost se k mému písemnému komentáři celé situace (zasláno doporučeně) vyjádřit? Ani po několika měsících jsem neobdržela žádnou odpověď.
Povinné ručení
- musí mi písemně odpovědět?
- existuje nějaká lhůta, ve které musí zjistit, že je vozidlo nepojištěno?
|
Tweet |
Zákon č. 168/1999 Sb., nestanoví přímo lhůtu, ve které by muselo být zjištěno, že je vozidlo nepojištěno. Tato doba se odvíjí od rychlosti komunikace mezi subjekty zapojenými do systému (pojistitelé, Ministersvo dopravy, Centrální registr vozidel). Výzva by ale měla být zaslána bez zbytečného odkladu poté, co Kancelář zjistí, že vozidlo není pojištěno. Ke komunikaci s Kanceláří je určená internetová aplikace.
Česká kancelář pojistitelů byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.