Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2016 jsem koupil byt od firmy Benti – byty. Pro firmu Benti – byty stavěla bytový dům firma Sládek Group. V roce 2017 jsem zjistil prosakující vodu u dveří z koupelny. Po urgencích jsme se sešli a bylo mi slíbeno, že vzniklou situaci budou řešit. Bylo mi řečeno, že voda prosakuje asi ze sprchového koutu. Dlouho se nic nedělo tak jsem si kout zasilikonoval sám a bylo mně slíbeno, že zvlněnou podlahu v chodbě nám vymění. Vše tak dlouho odkládali ,až firma od které jsme byt koupili zanikala v likvidaci. Majitel samozřejmě založil novou firmu a vesele podniká dál. Firma Sládek s námi začala trochu komunikovat pod pohrůžkou Postoupení reklamace České obchodní inspekci. Pokoušel jsem se podat oficiální reklamaci firmě Sládek. Reklamace mi byla samozřejmě firmou Sládek zamítnuta, protože ona mi byt neprodala a svědomím, že u firmy Benti- byty těžko něco reklamovat. Mám pouze emailovou komunikaci se slibem o odstranění závady od firmy Sládek.
Vyměnit zvlněnou podlahu. Případně slevu.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2129 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, platí, že v případě koupi nemovitosti lze uplatnit práva ze skryté vady po dobu 5 let.
Co se dané společnosti týká, dle informací z obchodního rejstříku společnost nezanikla. Práva z vadného plnění lze tedy požadovat stále po prodávajícím.
Nicméně obě společnosti se zavázaly k poskytnutí plnění, takže spotřebiteli lze doporučit, aby na jejím poskytnutí trval. Spotřebitel má právo žádat opravu věci nebo dodání nové věci bez vad. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Spotřebitel místo výše uvedených způsobů nápravy může taktéž žádat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.