Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Kupoval jsem vozidlo, které jsem potřeboval pojistit, abych ho mohl odvést domů a následně ihned pojistku zrušil.
S osmidenní výpovědní lhůtou jsem se smířil, nicméně ČPP vyúčtovala doplatek za povinné ručení, které běželo 12 dní (roční výše - 16 238 Kč; 45 Kč/den) 1 242 Kč (103 Kč/den) s tím, že si ČPP nárokuje dle pojistných podmínek doplatek do konce měsíce.
Jak mohu platit za službu, která neexistuje, resp. zanikla?
Tak buď nechám povinné ručení doběhnout do konce měsíce, a pak si za něj nechám zaplatit a nebo přece vyúčuji pouze dobu existence, nebo ne?
Smlouva č. 3237155390; Autopojištění Combi Plus III
Zaplatit pouze délku existence povinného ručení
|
Tweet |
Dle § 2803 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"), pojištění zaniká uplynutím pojistné doby. Zároveň však ustanovení § 2805 OZ říká, že pojistitel nebo pojistník může pojištění vypovědět s osmidenní výpovědní dobou do dvou měsíců ode dne uzavření smlouvy. Nicméně dle ustanovení § 2807 OZ, je-li pojištění ujednáno s běžným pojistným (pojistné stanovené za časové období dohodnuté v pojistné smlouvě (pojistné období), zaniká pojištění na základě výpovědi pojistitele nebo pojistníka ke konci pojistného období.
V daném případě tak záleží, jaké pojistné smluvní období bylo sjednáno ve smlouvě. Z podané stížnosti vyplývá, že bylo sjednáno na měsíc. Povinné ručení tak zaniká až s koncem pojistného období.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.