Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na vás s žádostí o pomoc. V měsíci březnu 2019 jsem se zaregistrovala na seznamku Be2 S.á.r.l., 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg a zaplatila prémiové členství na 1 měsíc (platba kartou přes internet - Paypal). Dne 29.7.2019, jsem obdržela fakturu na částku2.247kč + manipulační poplatky 283,- kč.
Na internetu jsem si zjistila, že se jedná o podvodnou firmu, která si z účtů klientů neoprávněně strhává finance a při pokusu o zrušení členství posílá výhružné e-maily a sms.
Okamžitě jsem zaslala e-mail s výpovědí do společnosti, aby mi byla navrácená stržená částka a že ruším s okamžitou platností VIP členství.
Prosím o pomoc jak v tomto případě postupovat dále.
Předem Vám velmi děkuji za Vaši odpověď a pomoc.
S pozdravem
Eva Lihotzká
zrušení VIP členství a navrácení vymáhané částky
Požadované řešení
Chci ukončit své členství a vrátit prostředky ve výši 2.530,- K, které jsem pod hrozbou exekuce obratem uhradila.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Pokud získala společnost majetkový prospěch na základě právního důvodu, který ale odpadl (smlouva byla prohlášena za neplatnou), je povinna tento majetkový prospěch vydat zpět spotřebitelce. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky ani poté, co ji k tomu spotřebitelka vyzvala, má spotřebitelka právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.