Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#3448Neuznaní reklamace, nýbrž obnova továrního nastavení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 měsíců 9 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2014, před 11 lety

David Floreš

Znění stížnosti

Dobrý den, chci se informovat, co znamená v současné době neuznání reklamace, v závislosti neprojevení závady při servisním testu, přičemž servis udělá obnovu továrního nastavení a smaže veškeré nastavení a data.
Vlastním mobilní přistroj zn. NOKIA LUMIA 710, který jsem zakoupil u O2. Uvedený telefon je velmi poruchový a nechová se tak, jak by dle manuálu měl. Při poslední reklamaci jsem uváděl poruchu spočívající v samovolném restartu a zamrzávání. Provedl jsem reklamaci dle reklamačního řádu uvedené spol. O2 a vyčkával na vyjádření, přičemž v protokolu o opravě mi bylo sděleno, že reklamace nebyla uznána, neboť závada uvedena zákazníkem se v průběhu následného testu mobilního telefonu v síti se servisní SIM kartou neprojevila. Oprava mobilního telefonu nebyla třeba, bylo pouze obnoveno tovární nastavení. Chci reagovat skutečnost, že když se tedy vada u prodejce neprojeví, může bez souhlasu kupujícího - vlastníka věci - oprávněn servis do výrobku jakkoli zasahovat? Když se závada neprojeví, proč tedy obnovují tovární nastavení a smažou mi veškerá data? Nemám uznanou reklamaci ani data.


Produkt

NOKIA LUMIA 710


Požadované řešení

Uznání reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2014 11:30, před 11 lety

V případě, kdy dojde k zamítnutí reklamace, by nemělo být zasahováno do přístroje. Společnost by v tomto případě měla prokázat, že k posouzení vady je nutné uvést telefon do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test. Je totiž možné, že uvedením přístroje do továrního nastavení se vada skutečně odstraní (respektive na krátkou dobu se odstraní její projevy) a spotřebitel bude v důkázní nouzi, pokud by s výsledkem reklamace nesouhlasil a tento svůj nesouhlas chtěl doložit například znaleckým posudkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2014 14:23, před 11 lety

Pěkný den,
Standardně při posouzení reklamace telefonu dochází nejprve k obnově továrního nastavení. Pakliže následně není vada telefonu zaznamenána, je zařízení odesláno zpět na značkovou prodejnu jako neoprávněna reklamace. V případě, že nejste s vyřešením reklamace spokojen doporučím navštívit značkovou prodejnu znovu a telefon reklamovat.
Petr Šimeček
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.6.2014 20:11, před 11 lety


David Floreš

Dobrý den, na Vaši reakci k mému příspěvku bych uvedl následující. Nejprve bych uvedl, že jsem si řádně prostudoval reklamační řád O2 účinný k datu 13. 2. 2014, ve kterém jsem nenašel žádnou zmínku o předmětném upozornění z Vaší strany, že při posouzení reklamace nejprve dochází k obnově továrního nastavení. Vzhledem k uvedenému, že jsem nebyl jakým koliv způsobem o uvedené věci informován ani ve Vaší značkové prodejně, považuji smazání všech dat, nastavení a taktéž placených aplikací za neoprávněný zásah do věci. Tuto skutečnost uvádím v případě, že Vaše společnost může podat argumentaci, že spotřebitel je při převzetí tel. přístroje předem upozorněn, aby si řádně zálohoval veškerá data, musím uvést že v mém případě mobilní telefon nekomunikoval s aplikací ZUNO, která je stěžejní pro veškeré manipulace s PC a tudíž nebyla záloha možná. Jakým způsobem Vaše společnost své zákazníky informuje, že k posouzení vady je nutné uvést telefon do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test? Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2014 10:51, před 11 lety

V tomto případě je důležité rozlišovat charakter vady. Pokud se jedná se o softwarovou závadu, kdy je tento zásah technicky opodstněný, je možné tímto způsobem postupovat. Společnost by měla informovat spotřebitele v rámci prevenční povinnosti, jinak odpovídá za škodu tím způsobenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2015 14:39, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost O2 Czech Republic a.s. rozhodla již nevyužít možnosti reagovat, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.