Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem dne 28.6.2019 v autobazaru společnosti ve Znojmě Fiat Panda. V předávacím protokolu byla uvedena netěsnost motoru. Při následné návštěvě autoservisu mi řekli, že je to netěsnost převodovky,ne motoru, odhadovaná cena opravy cca 5500,- .
Jela jsem zpět do autobazaru a podala reklamaci.
13. 7. mi přišla odpověď následujícího znění : Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá a proto prodávající reklamaci zamítá a to s odkazem na Předávací protokol, kde byl kupující na nevyhovující stav automobilu upozorněn.
Za auto jsem zaplatila 43 000,-.
Fiat Panda 1,2 , RZ 5J12014, typ 169, varianta AXB1A, verze 01C
Požaduji úhradu nákladů na opravu vozidla
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Nováková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den. Dále jsem musela nechat vyměnit brzdové destičky i kotouče na obou předních kolech. Celková oprava se vyšplhala na cca 7500,-. V nejbližší době pošlu fakturu ze servisu.
Nováková
Stížnost tedy přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat.
Znovu podotýkáme, že aby bylo možné namítat, že vada byla odvislá od opotřebení věci, musela by být spotřebitelka s konkrétním stavem vozidla. Pokud se tak nestalo, případně se vyskytly problémy jiné než ty, které by vyplývaly z popisu stavu vozidla před jeho zakoupením, společnost za takové vady odpovídá.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Koupila jste téměř 15 let starý automobil, u nějž lze předpokládat následné výdaje za opravy. Dále, pokud byla provedena oprava na něčem, co jste dosud nereklamovala - není možné z naší strany posoudit závadu a reklamaci tak řešit.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.