Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#3449Špatné doručování, nebo nedoručování zásilek, špatné fungování vedení pobočky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2014, před 11 lety

František Šimeček

Znění stížnosti

Dobrý den,

na adrese Na Královkách 931, Kuřim (Brno - venkov) mám opakovaně problémy s doručováním listovních zásilek. Již dříve v minulosti se prokazatelně správně adresovaná zásilka vrátila k odesílateli jako "nedoručitelná". Přitom na poštovní schránce je jméno správně uvedeno. Stěžoval jsem si na poště (je to již cca 3 roky). Pak se mi zdálo, že jsou zásilky doručovány. Ale jistotu nikdy v takovém případě člověk nemá, protože vždy neví, že mu bylo něco posláno.
V tomto roce se však problémy vyskytly opět a opakovaně. Stalo se, že mé manželce přišel dopis od zaměstnavatele s asi 10 denním zpožděním, kde na obálce bylo šktáno a psáno téměř zcela jistě doručovatelem - adresát neznámý, bylo vráceno a pak doručeno až při opakovaném pokusu. Roční výpis penzijního fondu (který je zasílán hromadně všem klientům) mé manželce nepřišel vůbec. Když jsem tam volal, potvrdili mi, že byl odeslaný. Požádal jsem je o opětovné zaslání, nic nepřišlo zase. Toto jsou dva konkrétní případy ověřené, určitých ne zcela ověřených případů, kde mám ale podezření, že tomu tak bylo obdobně je více.
Chtěl jsem si stěžovat u vedoucí pošty v Kuřimi. Bylo mi řečeno, že není přítomna, na dotaz, kdo je schopen tuto štížnost na poště řešit, mi pracovnice sdělila, že pouze vedoucí. Vzala si moje telefonní číslo s tím, že se mi vedoucí nejpozději druhý den ozve, aby to se mnou řešila. Nikdo se neozval ani do týdne!!
Domnívám se, že by Česká pošta měla zaměstnávat jako doručovatele pouze lidi, kteří umí číst a jsou schopni přečíst adresu i jmenovku na schránce, a měla by se starat, hlavně o fungování poštovních služeb, které nejsou zrovna levné, ale fungují velmi špatně. Ale jak vidět nefunguje řádně ani vedení na pobočkách, přitom Kuřim není nějaká ztracená vesnice, ale město s 10 000 obyvateli. Česká pošta ale má asi již jako svou havní činnost zprostředkovávání smluv pro jiné subjekty, prodej doplňkového zboží a spoustu dalšího. Na vlastní činnost pošty jako takové už jí pak nezbývají ani čas, ani síly.
Jak se dá věřit poště a spolehnout se na její práci, při takovýchto zkušenostech. A Česká pošta řádným, nebo včasným nedoručením může způsobit vážné škody např. tím, že neumožní včasnou reklamaci skutečností, které byly obsahem informací v nedoručené, nebo pozdě doručené zásilce. Uhradí pak pošta vzniklou škodu. Podle toho, co je možné se dočíst na internetu NE!!
Prosím tedy o zlepšení fungování především "poštovních služeb", spolehlivost a možnost řešit vzniklé problémy. Pokud toho nejste schopni, tak celý systém který fungoval dobře od dob "Marie Terezie" až do doby nedávné, raději zrušte, ať je možno jej nahradit systémem funkčním a spolehlivým.

S pozdravem

František Šimeček


Produkt

Doručování listovních zásilek


Požadované řešení

Zajistit funkčnost a spolehlivost poskytovaných a zaplacených služeb. Zajistit možnost řešení stížnosti na pobočkách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2014 16:06, před 11 lety

Česká pošta je povinná zajišťovat základní služby týkající se doručování zásilek. V tomto případě doporučujeme spotřebiteli mimo podání písemné stížnosti i obrátit se na Český telekomunikační úřad, který kontroluje, zda jsou plněny zákonné povinnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2014 16:10, před 10 lety

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Pokud Česká pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.