Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme dva vouchery na víkendový zájezd do Paříže 3.5. - 5.5. 2019 v hodnotě 2598 Kč. Zájezd se neuskutečnil pro nepokoje v Paříži. Cestovní kancelář CA ELI-LINE ho zrušila. Alespoň tak nám to dali meilem vědět. Cestovní kancelář se mnou komunikovala a sama se snažila s portálem pepa.cz spojit. Nereagovali. Na mé kontaktování též nereagovali. Telefonní číslo 220555150 i kontaktní mail podpora@pepa.cz bez reakce.
Čísla voucherů jsou PEP2404833386 a PEP1707085686
Požaduji vrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitelku příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitelka voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelkou a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitelka voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelkou a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitelka požadovat pouze po slevovém portálu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.