Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
včera tj.30.7.2019 som si v BOHOSUDOVSKEJ ULICI V TEPLICICH kupila šaty za 139 korun ,kedže mi boli dobre a veci nereklamujem tak som odstrihla stitok a potom som si vsimla ze su poskodene a zasivane a nosene ,tak som sla saty vratit no koli tomu stitku mi bolo povedane ze mi peniaze nemožu vratit ,to je normalne že predavaju poskodene a nosene veci ?
1088372 damske saty cena139 kč
vraceni penez ,stacilo mi vratit peniaze ,ale už nikdy si nepojdem k vam nic kupit
|
Tweet |
V daném případě by spotřebitelka měla místo odstoupení od smlouvy věc reklamovat. Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je navíc možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.
nemá-li věc inzerované vlastnosti, má spotřebitelka právo uplatnit reklamaci. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Při podávání reklamace nemusí spotřebitelka kromě samotného vadného zboží dodávat originální obal, originál dokladu o zaplacení či návod k použití. Stejně tak nemusí zboží mít na sobě původní štítek. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku nesmí být práva z vadného plnění (tedy právo reklamovat zboží) vyloučena ani omezena. To stejné vyplývá i z § 2174 občanského zákoníku. Požadavek na uplatnění reklamace zboží s originální "visačkou" se považuje za takové omezení a nelze k němu přihlížet. Prodávající má tedy povinnost reklamaci přijmout.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci zboží, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se přestupku, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.