Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, 12.7.jsem koupila dvě vstupenky na koncert Team, který se bude konat v listopadu, a to přes Viagogo. Bohužel jsem netušila o jakou firmu se jedná. Před dvěmi dny jsem na facebooku zjistila, že jsou vstupenky falešné, komunikovala jsem přímo s administrátorem stránky skupiny Team, který potvrdil, že Viagogo neměl oprávnění k prodeji jejich vstupenek a jsou neplatné, což se jim stalo už mnohokrát. Fanoušci se potom na koncert ani nedostanou. Navíc celou dobu nákupu vstupenek byla cena 36 Eur za jednu, kupovala jsem dvě, a po zaplacení se mi najednou zobrazila cena 108 Eur, což mi bylo také staženo z karty. Jelikož je na vstupenkách Ticketportal, bylo mi řečeno, abych si u nich ověřila, zda někdo jiný kod vstupenek nevlastní, s čímž mi ticketportal odmítl pomoci.
Kontaktovala jsem sama COI i SOI, kde mám zatím vyjádření ze SOI, kde mi v podstatě sdělují toto - velmi nas mrzi, ze nemame optimistickejsiu odpoved, ale o svoje peniaze ste pravdepodobne nadobro prisli.
Tato firma je totiz „znama firma“ v celej EU, najprv sidlila vo Svajciarsku a dnes vraj v USA prave preto, aby bola na nich EU legislativa kratka.
Sama jsem také kontaktovala svou banku, M Bank, kde jsme podali reklamaci na sumu 108 Eur, ale nikde není jistota, že reklamace bude uznána, službu Charge bank mi nenabídli, o které jsem se dozvěděla přes DTest, stejně jako o možnosti této web stránky.
Také jsem po hrozných utrapách o neexistujícím emailu či telefonu kontatkovala viagogo s tím, že chci vrátit peníze za falešné vstupenky, což odmítli, že vstupenky jsou určitě pravé. Na akci se musím dopravit, mám tam zajištěné ubytování a riskovat, že mě na koncert nepustí určitě nechci.
Bance jsem také přeposlala konverzaci mezi Team a mnou, mezi Viagogo a mnou a také vstupenky s vytištěnou cenou a potvrzující email kde jsou ceny už trochu jiné.
Co prosím ještě mohu udělat? Jak je možné, že Viagogo stále nabízí své služby a okrádá veřejnost?
Falešné vstupenky na koncert Team
Chci vrátit peníye
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.