Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
na eshopu milansusta.cz jsem si objednala boty znacky Vagabond (# 45), za ktere jsem mela zaplatit 1048 kc. Tuto castku mam i na fakture. Ovsem hned na vypisu z uctu jsem videla, ze mi bylo strzeno pres 2600 kc ve dvou platbach (jedna na 1242, 81 a druha na 1433.69). Hned jak jsem si toho vsimla, volala jsem do banky (Equa bank), aby tyto platby nepousteli. Bylo mi receno, ze to neni mozne. Zablokovali mi ale kartu, aby nedoslo k dalsim ztratam. Nemam zadne informace o tom, kdy mi maji boty prijit (jestli vubec) a navic je za tu cenu ani nechci. Prodejce nekomunikuje, na strankach obchodu v sekci kontaktu je pouze online formular, ktery jsem vyplnila a odeslala s tim, ze objednavku rusim a aby navratili penize. Zatim mi neprisla zadna odpoved, ani me nikdo nekontaktoval. Na strankach jsem nenasla zadne blizsi informace o spolecnosti, zadny kontakt ani adresu. Pres portal cz.nic jsem nasla, ze domena je zaregistrovana na pana jmenem Yaolong He s bydlistem nekde v Cine. Je nejak mozne domoci se napravy?
Dekuji!
Zruseni objednavky a navraceni penez.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
V daném případě lze také zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.