Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nejprve po osobním vrácení zboží obchodník zboží převzal, aniž by ho přede mnou zkontroloval a poté tvrdí, že jsem ho vrátil poškozené. Od doby převzetí již netuším co s tím obchod dělá nebo nedělá a jestli foto nějakého poškození je z kusu nábytku, který jsem neskládal. Vrácením peněz po 21 dnech porušil obchodní podmínky poprvé a že odmítá vrátit peníze za přepravu z důvodu klamavého konání porušuje jak obchodní podmínky tak zákon. Při objednávání zboží v hodnotě ca.2600,- Vám nabízí dopravu zdarma pokud nakoupím nad 10000,-Kč, druhá nabídka na dopravu zdarma je po Heřmanově Městci a pokud nejsem odsud, nemám jediný důvod tuto dopravu volit. Zvolil jsem TopTrans za 271+20Kč. Oni tvrdí, že jsem si mohl zvolit dopravu zdarma, tj po Heřmanově Městci a blízkém okolí, ale nikde není specifikováno jakou vzdálenost mají na mysli a do telefonu Vám operátorka tvrdí, že je okolí do 15km, ale pan majitel ji nedokáže seznámit s tím, že těmi 15km má na mysli do 200km a kdyby jste bydleli ještě dále, tak si myslím, že Vám bude tvrdit že blízké okolí je i město Aš. stejně jak jsou schopni si vymýšlet něco o poškození chybnou montáží, tak je schopen si vymyslet oproti jiným obchodům, kteří mají blízké okolí max do 20km, že jin to klidně přiveze až na konec světa.
Kuchyňský stůl
Já jsem zboží vrátil do 14 dnů od převzetí ve stavu v jakém jsem ho dostal, neprováděl jsem žádnou montáž a demontáž.
Nesouhlasím s tím, že když jsem jim osobně předal zboží, tak oni po 6 dnech sdělují, že jsem něco poškodil, nesouhlasím s tím, že nebylo vrácena celá částka za zboží a ještě navíc neoprávněně ponížena o cenu za dopravu
Rád bych se domohl svých práv a byl rád aby se i tento neférový podnik choval podle zákonů a obchodních podmínek a ne že si bude vymýšlet své myšlenky, které nejsou nikde v podmínkách specifikované, ku prospěchu svému
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Nebude-li společnost ani po vyzvání plnit, je možné ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.