Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.5.2019 jsem na eshopu www.spravaoken.cz objednal nové krytky pantů pro plastová okna. Prodejce měl na těchto svých webových stránkách zveřejněny fotografie pouze bílých krytek s uvedením informace, že ostatní barvy jsou na objednání. Kontaktoval jsem tedy prodejce telefonicky, zda je možné objednat v barvě hnědé, což mi bylo potvrzeno. Do objednávky jsem tedy uvedl, že objednávám krytky v barvě hnědé.
Dne 6.6.2019 jsem obdržel od prodejce zásilku s mnou objednanými krytkami. Po rozbalení balíku jsem však zjistil, že volně ložené krytky jsou v odstínu "světle hnědá", já jsem však požadoval podstatně tmavší odstín (prodejcem jsem před objednáním nebyl upozorněn, že je v nabídce více odstínů). Balík jsem ani nevybaloval, vložil do balíku originál faktury a průvodní dopis s projevem vůle odstoupním od kupní smlouvy a dne 8.6.2019 odeslal zpět prodejci.
Prodejce zásilku s vráceným zbožím převzal dne 11.6.2019.
Ten večer (cca. v 21h) mi volala pí Z. z obchodu a velmi hrubým a vulgárním způsobem mi sdělila, že mi peníze za vrácené zboží nevrátí. Odůvodnila to tím, že jsem odeslal zpět krytky v barvě "Schampagne", kdežto oni mi zaslali krytky v barvě "tm. hnědá". Mou reklamaci tedy nemohou přijmout. K tomuto mi pí Z. zaslala tuto informaci i e-mailem a připojila fotografie krytek, které obdrželi od výrobce a které mi tudíž zaslali. Po shlédnutí těchto fotografií mohu potvrdit, že se jednalo o tytéž krytky, které mi skutečně zaslali, tedy v barvě světle hnědá.
Následně jsem celou věc řešil s p. Z., který se za vulgární chování jeho kolegyně omluvil. Bohužel si stále trval na tom, že mi peníze vrátit nemohou a že mi reklamované zboží zašlou zpět. Upozornil jsem ho, že zboží nereklamuji, nýbrž odstupuji od kupní smlouvy. Pan Z. mi následně zaslal fotografie krytek, které jsem jim vrátil - tyto krytky jsou zcela barevně shodné s těmi, které mi pí Z. zaslala dříve jako ty, které mi odeslali, tedy jsem na toto pana Zemana upozornil. Tento mi však následně tvrdil, že mi zaslali krytky tm. hnědé a připojil fotografii, která byla odlišná od fotografie, které zaslala pí Z..
Bohužel ani přes tyto komunikace nebylo ze strany prodejce do dnešního dne, tj. 1.8.2019, přistoupeno k vrácení kupní ceny.
V průběhu tohoto řešení prodejce pozměnil svou nabídku těchto krytek, kdy na svůj eshop https://www.spravaoken.cz/maco/krytky-pantu-maco/ doplnil i fotografie hnědých krytek. I zde, z této veřejné nabídky eshopu, je zřejmé, že se jedná o krytky světle hnědé, tedy zcela totožné s těmi, které mi prodejce zaslal (při porovnání fotografií od paní Z. - krytky co odeslali, fotografie od p. Z. - krytky, které přijali zpět a fotografií hnědých krytek, které mají zobrazeny na eshopu.
Dne 19.7.2019 jsem tedy odeslal prodejci výzvu k vrácení kupní ceny písemně s dodejkou s poskytnutím náhradního termínu. Prodejce však ani tento termín nedodržel a peníze nevrátil.
https://www.spravaoken.cz/maco/krytky-pantu-maco/
Stále chci věřit, že se jedná pouze o nedorozumnění. Požaduji tedy po prodejci, aby mi neprodleně vrátil kupní cenu za vrácené zboží.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.