Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Na začátek bych rád řekl, že vlakem cestuji jednou za 3 roky a mám s ním jen velmi malé zkušenosti. Při dnešním nákupu vstupenek, jsem se zeptal zda na svůj ISIC dostanu nějakou slevu a svůj ISIC předložil. Nevěděl jsem, že slevy platí jen do věku 26 let, ale očekával jsem, že při předložení své karty mi paní na přepážce takto zásadní informaci řekne. Zdůrazňuji, že bych jinak o žádnou slevu nežádal, kdyby mi výslovně nebylo řečeno, že můžu. Ve vlaku jsem byl velice nepříjemně slovně napaden, že jsem podvodník. Musel jsem samozřejmě (a pochopitelně) doplatit jízdenku, ale navíc mi byla účtována i podvodná přirážka. Následně na to mi paní průvodčí vrátila nižší sumu peněz. Musel jsem se zdlouhavě dohadovat, abych dostal správnou sumu zpět. Velice mě tato zkušenost s fungováním Českých drah zklamala. Samozřejmě rozumím, že musím doplatit lístek, ale být nazván podvodníkem je příliš. Konkrétně jsem se dotazoval, zda s mojím ISICem můžu dostat slevu a bylo mi řečeno, že ano. Výsledkem bylo označení mé osoby podvodníkem a výrazně vyšší cena cesty.
Požaduji v první řadě omluvu za chování průvodčí Českých drah k mé osobě, vzniklé chybou jiného zaměstnance Českých drah a dále navrácení sumy za podvodnou přirážku.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení zboží a služeb užit nepravdivý údaj, případně byl-li podstatný údaj o zboží nebo o službě opomenut, mohlo by se jednat o klamavé konání, resp. o klamavé opomenutí, která patří mezi zákonem o ochraně spotřebitele zakázané nekalé obchodní praktiky. Pokud společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik a způsobila tak spotřebitelovi škodu, má spotřebitel možnost žádat náhradu této škody.
Stížnosti na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek má cestující právo podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti musí společnost vyřídit do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.