Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci roku 2018 navštívili moji 75 letoun matku podomní obchodníci, podotýkám, že matka má velké problémy s pamětí a absolutně se ne orientuje v současném světě plném podvodníků, a klasickými řečmi o úspoře a že se nic nezmění, jí vnutili podepsat jakýsi dokument. Prý byli dost agresivní a vlezlí, zejména pak nějaká paní snad S.
V květnu jí byla doručen od společnosti General energy dokument, ve kterém obchodník žádal o souhlas se zahájením dodávky, s tím, že případnou sankci o stávajícího dodavatele uhradí ve výši 6.050 Kč. Kontaktovali jsme tedy jejího stávajícího dodavatele společnost E.ON,kde nám sdělili, že má matka u nich fixovanou smlouvu na 36 měsíců a již obdrželi výpověď smlouvy prostřednictvím jiného obchodníka. Toto jsme tedy zrušili a společnosti General Energy zaslali výpověď. Jaké však bylo naše překvapení, když matka obdržela fakturu na částku 5.000 Kč od jakési firmy KTST s.r.o. z chacharska za nedodržení smlouvy. Z toho se zhroutila. Pokoušeli jsme se zavolat telefonní čísla těchto šmejdů, avšak zcela bezúspěšně,což nám jejich šmejdství jen potvrdilo a výše uvedenou sankcí odmítáme zaplatit.
Změna dodavatele plynu
Primárně zrušení sankce, poté odebrání licence tzv. obchodníkovi KTST s. r. o.
|
Tweet |
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné zjistit, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitelky. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Pokud byl při prodeji zboží nebo při nabízení služeb na spotřebitelku vyvíjen psychický nátlak, jedná se o agresivní obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Ke smlouvě uzavřené pod nátlakem (za užití agresivních praktik) by se navíc vůbec nepřihlíželo, neboť v takovém případě chybí vůle jednající osoby (takové právní jednání je zdánlivé).
Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na úseku podnikání v energetických odvětvích je to zase Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tyto úřady.
Této problematice jsme se také věnovali v našem článku zveřejněném na našem webu (www.dtest.cz/clanek-2808/levnejsi-elektrina-a-plyn). V tomto článku je možné vyhledat více informací vztahujících se k tomuto tématu.
Nepodaří-li se vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.