Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 24.6. jsem osobně dovezla na pobočku MALL.CZ v Olomouci k reklamaci hodinky GARMIN FORERUNNER 35.
Jedná se o výměnu vadného řemínku.
Už je to 38 dní a hodinky jsou stále v servisu...!
Přestože hodinky využívám výhradně jako konečný spotřebitel(soukromá osoba), z důvodu IČ na dokladu nejsem brána jako spotřebitel. Vlastním cukrárnu-kavárnu( viz. web: kracmarovi.cz), tudíž je v podnikání ani mít nemohu.
Hodinky jsem zakoupila k běhání a jelikož hodinky potřebuji ke svému sportu a už čekám přes měsíc na výměnu řemínku, prosím o nějaké info ohledně termínu opravy.
Na mall.cz ráda nakupuji, ale tahle zkušenost ve mně vyvolává smíšené pocity....
Prosím o flexibilní reakci.
S úctou Andrea Kráčmarová
Garmin Garmin Forerunner 35, Limelight. zakoupeno dne 24.2.2019
Chci jen znát termín, kdy konečně vymění řemínek a pošlou hodinky zpět. Dle on-line sledování reklamace na mall.cz jsou hodinky od 9.7. stále v servisu!!!
|
Tweet |
To, že kupující zakoupila zboží "na IČO", ještě automaticky neznamená, že ve smluvním vztahu bude vystupovat jako podnikatelka. K tomu to se například vyjádřil Ústavní soud v nálezu I. ÚS 1930/11, dle kterého pouhá skutečnost, že fyzická osoba je označena ve smlouvě jako podnikatel, nevylučuje aplikaci ustanovení o ochraně spotřebitele, jestliže se v daném vztahu jako podnikatel nechová. Na druhou stanu je nutné chránit i dobrou víru prodávajícího. Proto podle § 421 odst. 2 občanského zákoníku platí vyvratitelná právní domněnka, že podnikatelem je osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona. V případě soudního sporu by tedy musela kupující prokázat, že ve smluvním vztahu jako podnikatelka nevystupovala (zboží bylo zakoupeno převážně pro svou osobní potřebu).
Pokud by kupující uzavřela smlouvu jako spotřebitelka, má prodávající povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy, spotřebitelka by tak mohla mimo jiné i odstoupit od smlouvy. Uzavřela-li kupující smlouvu jako podnikatelka, uvedené zákonné ustanovení na ochranu spotřebitele se nepoužije. Prodávající je v takovém případě povinen vadu odstranit v přiměřené lhůtě (přiměřenost se posoudí podle povahy vady nebo dle dohody smluvních stran). Neodstraní-li vadu včas, má kupující v souladu s § 2107 odst. 3 občanského zákoníku právo na přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.