Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Toto jsem firmě zaslala a dostal jsem zamítavou odpověď z důvodu nezkontrolovaní zboží do tří dnů od převzetí.
Vážení,
dne 10.5.2019 jsem ve vašem internetovém obchodu Autio s.r.o. zakoupil nos č kol Peruzzo lnstinct 4.
Při převzetí zásilky obal nevykazoval žádné známky poškození. Bohužel po předání balíku jako daru
jsme 21.7. zjistili, že obdarovaný dostal tento nosič poškozený na dvou místech (viz příloha níže).
Jedná se o prasklý plast u jednoho z držáků na kolo a poškozené světlo, do kterého by při používání
zatékala voda a došlo by v nevratnnému poškození.
Vzhledem k tomu, že se vada na věci projevila do šesti měsíců od koupě, uplatňuji právo na dodání
nového výrobku z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí ve smyslu§ 2161 ve spojení s§ 2169
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a to nejpozději v zákonné lhůtě 30
kalendářních dnů .
Zároveň vás žádám o vystavení písemného potvrzení dané reklamace s uvedením, kdy jsem právo
uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, a následně potvrzení o
datu a způsobu vyřízení reklamace.
Předem děkuji za kladné vyřízení
nosič kol Peruzzo lnstinct 4
Původně jsem žádal o výměnu zboží, ale dnes jsem rozhodnutý změnit toto na vrácení peněz po telefonické komunikaci s obchodem.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.