Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 2.8.2019 dopoledne v Penny Hassova na Praze 12, mi bylo navíc naúčtováno zboží v hodnotě 278,- Kč. Pokladní místo omluvy zazvonila, cca po deseti minutách přišel člověk, který se nepředstavil, jmenovka žádná. Vyndal polovinu nákupu a pořád koukal na účtenku. Následný dialog a urážky nebudu ani popisovat. Nechtěl se normálně bavit, přivolal si ochranku a jednal se mnou jak se zlodějkou. Po několika minutách odešel, že si mám zavolat Policii ČR, protože se nebude se mnou bavit. Volám na Policii, kde mi řekli, že peníze mi musí vrátit. Mezi tím přišla nějaká mladá žena, opět beze jména a fraška pokračovala. Po nesmyslné debatě, mladý muž vrátil neoprávněně naúčtované peníze s tím, že mám konečně vypadnout. Chyba byla prokazatelně na straně Penny marketu, pracovníci mě ale záměrně zdržovali minimálně 20 minut, místo aby zkontrolovali můj nákup, omluvili se a vrátili peníze. S takovou arogancí se člověk hned tak nesetká. Pracuji na Finančním úřadě a vím, jak se má jednat s lidmi, také znám svá práva. Doufám, že to byla výjimka, například na zákaznické lince Penny jsou naopak velmi milí lidé. Snad se v Penny Hassova naučí chovat k zákazníkovi.
S přátelským pozdravem
Mgr. Hana Krotilová
Domluva zaměstnancům, aby se takové situace nestaly standardem.
|
Tweet |
Zákazník se podrobuje kontrole dobrovolně, pracovníci společnosti nemají žádné oprávnění k provedení kontroly nebo legitimaci. Dle trestního řádu lze omezit osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, omezit, pouze pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů. Toto omezení může provést kdokoli, avšak musí být ihned přivolána Policie a tato osoba ji musí být předána.
Osobnost člověka požívá právní ochrany. Ochrany požívají zejména život a důstojnost člověka, jeho zdraví a právo žít v příznivém životním prostředí, jeho vážnost, čest, soukromí a jeho projevy osobní povahy. Člověk, jehož osobnost byla dotčena, má právo domáhat se toho, aby bylo od neoprávněného zásahu upuštěno nebo aby byl odstraněn jeho následek. Dále má právo na odčinění újmy dle rozsahu následků.
Spotřebitel by se mohl se stížností na nevhodné chování ochranky, popř. zaměstnanců, obrátit přímo na vedení společnosti, které by mělo mít zájem na jejich slušném a adekvátním jednání.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.