Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, před třemi dny zakoupil manžel antiparazitni obojek. Prodávající mu prodal obojek na psa jiné hmotnosti, než máme. Obchod odmítá zboží vyměnit s tím, že ze zákona se antiparazitni přípravky vracet nemohou. Žádné info o tomto zákoně jsem nikde nenašla, prodejce ba tuto skutečnost pri koupi neupozornil. Pro zajímavost jsem zkusila projit objednávku stejného přípravku na e-shopu tohoto prodejce a nikde není upozornění, že toto zboží nelze vrátit v zákonné lhůtě. Nemají to ani v obchodních podmínkách.
Obojek antiparazitni od 8 kg
Požadují, aby obchod uznal svou chybu (prodej špatného zbozi) a vrátil mi peníze. Také, aby o tomto vždy informoval spotřebitele, který nemá šanci tuto skutečnost zjistit. Pokud je tedy pravdivá.
|
Tweet |
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit však prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět.
V případě, že byla uzavřena kupní smlouva prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (přes e-shop), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží.
Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, vyjmenovává případy, kdy spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nemá.
"Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy."
V případech ostatních spotřebiteli náleží právo odstoupit od kupní smlouvy uzavření distančním způsobem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.