Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Před více jak půl rokem jsem ukončil smlouvu s ČSOB pojišťovnou na úrazové pojištění Forte. Pojištění mělo být ukončeno následující měsíc po doručení výpovědi.
Nicméně, včera. tj. 2.8.2019 mi bylo společností M.B.A finance doručena obálka s předžalobní upoomínkou a to běžným, ne doporučeným psaním.
V ní jsem se dočetl, že dluh má splatnost 5 dní a jejich náhrada nákladů na vymáhání je 1 990,- a úroky z prodlení 95,-
Proto jsem zavolal a poptal se, jak je něco takového možné, když smlouva na úrazové pojištění byla dávno zrušena. Odpověď byla, že jsem nehradil dále.
Nicméně, druhý den mi nedalo to a na tuto firmu se podíval blíže, tak blízko, jak to jen informace uvedené v běžné internetové diskusi dovolují.
Zavolal jsem tam a chtěl po nich odpověď na to, co znamená že "hovor může být monitorován" po naléhání a rozporu mi tedy bylo sděleno, že hovor je opravdu nahrávaný. Na to následovala další otázka a to týkající s GDPR ve znění, jak nakládají s mými osobními údaji. Odpověď zněla, že je poté již nemají. Nicméně, když jsem paní hovořil minulý den, normálně mne oslovila jménem (údaje "prý" od ČSOB pojišťovny) a řekla, že tyto údaje mají z minulého kauzy.
Dále mne zajímalo, jakým způsobem úkládají hovory, zda na Cloud úložiště nebo k tomu mají vlastní server, také jsem je požádal o poslání ověřené kopie plné moci ohledně zastupování za ČSOB poj. celé její znění včetně ověření.
Informace o možnosti "kšeftování" s kupovanými databázemi, tudíž tyto otázky jsou na místě jelikož kontakty jsou dnes vyvažovány zlatem.
Nevím jakou šanci mám na úspěch, ale jen tak se nedám a těch 1990,- respektive 5 380,- mi za pár hodin práce může stát..
S pozdravem
ctenář
Prosím o prošetření bodů, které jsem výše popsal, zejména pak o zastupování ČSOB poj. a jejího rozsahu, dále pak nakládání s osobními údaji a to z důvodu tvrzení, že údaje po ukončení kauzy nemají.
|
Tweet |
Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá.
Společnost není oprávněna zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby společnost zpracovávala jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Společnost je dle uvedeného ustanovení povinna bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal žádost o odstranění osobních údajů z databáze společnosti.
Pokud by se spotřebitel domníval, že společnost osobní údaje neodstranila nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat podle článku 77 GDPR stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.