Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#34580Stiznost na nakup na Alza.cz a prosba o pomoc s vyresenim problemu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2019, před 5 lety

Josef Vrtal

Znění stížnosti

Dobry den,

mam problem s provedenym nakupem na Alza.cz
Prosim, pomozte mi ho vyresit.
Zakoupil jsem toto zbozi:


Lenz Compression 1.0 black 10 vel. XL
Koupeno: 02.08.2019, Objednací kód: SPTlenz04

Zboží již nelze vrátit


Lenz Compression 2.0 black 10 vel. XL
Koupeno: 02.08.2019, Objednací kód: SPTlenz29

Zboží již nelze vrátit

Jedna se o kompresni podkolenky. Zbozi doslo dnes (v sobotu 3.8.2019) dopoledne.

Po rozbaleni balicku jsem okamzite zjistil, ze zbozi neodpovida tomu, co uvadeji na internetu. Na internetu uvadeji, ze tato velikost (XL) je dostatecna pro obvod lytka 51 cm. Proto jsem si tyto podkolenky zakoupil. Ja mam obvod lytka 49 cm. Ani jsem si je nezkousel. Uz pohledem a rukama jsem zjistil, ze tyto podkolenky ani zdaleka nedostacuji pro obvod lytka 48 - 49 cm. Toto jednani internetoveho prodejce povazuji za klamavou reklamu. Okamzite jsem zbozi zabalil do obalu, ve kterem prislo a snazil jsem se ho vratit. To se mi nedari ani telefonicky ani nemohu najit kontakt, na kterem bych se to pokusil vyresit pisemne. Kdyz jsem si chtel vytisknout formular na vraceni zbozi, objevilo se mi, ze zbozi nelze vratit. Domnivam se, ze v internetovem obchode lze vratit podle zakona zbozi do 14 dnu bez uvedeni duvodu. Jsem starobni duchodce a nemam zkusenosti s nakupovanim na internetu. Prodejci Alza.cz zrejme nejde o zakaznika, ale jen o to, jak dostat od zakazniku penize. Pomozte mi, prosim, tuto zalezitost vyresit, abych mohl vratit zbozi a dostal zpet penize. Objednavku a fakturu vam posilam v priloze.

Budte tak laskavi a pomozte mi.


Produkt

kompresni podkolenky - viz vyse


Požadované řešení

vraceni zbozi a vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2019 13:46, před 5 lety

V případě, že spotřebitel uzavírá smlouvu distančním způsobem, je možné od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí smlouvy. Z tohoto práva je dle ustanovení § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, vyjmuta smlouva o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

V daném případě by však spotřebitel mohl uplatnit reklamaci. Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2019 05:44, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.