Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u produktu Apple Iphone Xs je jako jedna z hlavních výhod inzerována voděodolnost. Když se však můj nový telefon namočil a přestal fungovat display, prodejce jej odmítl reklamovat, že se na záruka nevztahuje na voděodolnost - což opravdu je napsané v obchodních podmínkách. Na druhou stranu, je možné v obchodních podmínkách vyloučil z odpovědnosti za vadu výrobku některou z inzerovaných vlastností? Ad absurdum by pak mohl prodejce vyloučit prakticky cokoli.
Nejde tedy o stížnou přímo proti společnosti Smarty, ale celkově proti obchodní taktice Apple, který deklaruje určitou vlastnosti viz. https://www.apple.com/cz/iphone-xs/specs/.
"Odolný proti polití, vodě i prachu: Hodnocení IP68 (až 30 minut v hloubce do 2 metrů) podle specifikace IEC 60529" V poznámce pod čarou poté: "iPhone XS a iPhone XS Max jsou odolné proti polití, vodě a prachu a byly testovány v kontrolovaných laboratorních podmínkách s hodnocením IP68 podle normy IEC 60529 (až 30 minut v hloubce do 2 metrů). Odolnost proti polití, vodě a prachu není trvalá a může se v důsledku normálního opotřebení postupem času snížit. Nepokoušej se nabíjet mokrý iPhone; pokyny k čištění a sušení najdeš v příručce. Poškození tekutinou není kryté zárukou."
Děkuji Vám za jakoukoli radu.
S pozdravem
Opat
Appe Iphone XS
Oprava/výměna zařízení
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem. Jestliže bylo prodejcem deklarováno, že se jedná o voděodolné tělo telefonu, pak musí odpovídat deklarované jakosti a být vhodný k danému účelu.
Pokud byly vlastnosti zboží konkrétněji vymezeny v obchodních podmínkách a tyto uvedené vlastnosti odporují vlastnostem, které inzeroval prodávající, mohlo by být takovéto ujednání obchodních podmínek vyhodnoceno jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 občanského zákoníku, které by bylo vůči spotřebitelovi neúčinné, neboť jej spotřebitel nemohl rozumně očekávat. Pokud by navíc prodávající při reklamě zboží uvedl nepravdivý údaj, dopustil by se přestupku, neboť by porušil zákaz užívání nekalých obchodních praktik (konkrétně klamavého konání). Za spáchání tohoto přestupku může být prodávajícímu ze strany České obchodní inspekce udělena pokuta až do výše 5 000 000 Kč.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den pane Opate,
bohužel se nám nepodařilo nalézt prodejní doklad ani reklamační zakázku na Vaše jméno. Prosíme tedy o zaslání číslo reklamace, či faktury, abychom mohli případ prověřit a získat potřebné informace.
Děkujeme za spolupráci.
S pozdravem
Pavlína Slavíková
Reklamační oddělení Smarty CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.