Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den píši vám ohledně stížnosti na hlasitou hudbu kterou pouští paní spíše její vnuk pod námi.. Jelikož mám doma babičku která má pokoj nad nimi nezůstaly hluk který slyšíme každý den po celém bytě nás obtěžuje prosíme o vyřešení děkuji
Zkousela jsem ho 3x poprosit zda hudbu ztiší ale nereaguje a pořád pouští hlasitěji a hlasiteji hudbu...proto se obracím na vás děkuji
|
Tweet |
Za situace, kdy je problematickým sousedem nájemník, se může spotřebitel obrátit na pronajímatele, který ho může podle okolností za jeho jednání i vypovědět z nájmu. Taková výpověď pronajímatele by byla zřejmě v souladu s § 2288 odst. 1) písm. a) občanského zákoníku. Z důvodu hrubého porušení nájemcovy povinnosti dle § 2256 občanského zákoníku, tedy opakovaného rušení nočního klidu. Je však nezbytné poučit nájemce o jeho právu vznést námitky a navrhnout přezkum výpovědi soudem dle § 2286 občanského zákoníku, neboť v opačném případě by byla výpověď neplatná.
U obecního úřadu a policie lze řešit popsané chování sousedů, které by mohlo být posouzeno jako přestupek. Jedná se o rušení nočního klidu, které v některých obcích upravují i místní vyhlášky.
Překročení zákonné hranice hluku však řeší i krajská hygienická stanice jakožto dozorový orgán, a to za předpokladu, že míra hluku překračuje hygienické normy stanovené nařízením vlády č. 272/2011, konkrétně v § 11. Překročení hlukových norem je možné prokázat odborným měřením.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.