Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Už delší dobu od T-mobile využíváme několik mobilních služeb, se slevou díky programu Magenta 1.
Nedávno nám bylo nabídnuto přikoupení TV za částku cca 380,-Kč měsíčně, s nabídkou instalace zdarma.
Nabídku jsme využili, přijel technik, zkontroloval současné zapojení po původním operátorovi a dovezl a zapojil nám nové satelitní přijímače.
Nyní, cca po půl roce jsme se rozhodli nabídku zrušit, kdy jsme počítali se smluvní pokutou 20% z měsíčně námi placených 370,-Kč.
T-mobile však počítá smluvní pokutu z částky 499,-Kč, což je prý klasická ceníková cena TV, plus chce dalších cca 2 500,-Kč za instalaci, kterou nám prý zpětně dopočítají kvůli nedodržení úvazku 24 měsíců.
Samozřejmě při objednávce nepadlo o možnosti zpoplatnění instalace ani slovo, stejně tak ceníkovou cenu jsme nikdy za službu neplatili.
Má prosím na tohle operátor právo???
Opravdu může někam do VOP dát skrze poplatku za instalaci pokutu za nedodržení smlouvy a opravdu může počítat zákonem povolená procenta z jiných než skutečně placených cen?
T-mobile satelitní TV
Účtování poplatku dle zákona ve výši max 20% ze skutečného měsíčního paušálu
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smlouva na dobu určitou, je smlouvu možné ze strany spotřebitele jednostranně ukončit. V takovém případě si ale může společnost účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Co se týče peněžité sankce za předčasné ukončení smlouvy, je její výše zákonem omezena pouze ve vztahu ke spotřebiteli.
Případně chybně vypočtenou výši pokuty je třeba reklamovat, a pokud operátor reklamaci účastníka na vyúčtování ceny zamítne, je třeba se obrátit na Český telekomunikační úřad. Ten může rozhodnout o oprávněnosti vyúčtovaných částek.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.