Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
DOBRÝ DEN,
PROSÍM O RADU A POMOC.PO 13 LETECH JSEM SE ROZHODLA UKONČIT SLUŽBY UPC A TO ŘÁDNĚ PÍSEMNOU FORMOU S UPLYNUTÍM 30DENNÍ VÝPOVĚDNÍ LHŮTY.VOLALA JSEM OPERÁTORCE OHLEDNĚ PŘESNÉ INFO K TÉTO VÝPOVĚDI NEŽ JÍ POŠLU.BYLO MI ALE SDĚLENO,ŽE POKUD BUDU CHTÍT UKONČIT SMLOUVU BUDU VZHLEDEM K VĚRNOSTNÍMU PROGRAMU DOPLÁCET 2400,-.VŮBEC NEROZUMÍM TOMU O JAKÝ VĚRNOSTNÍ PROGRAM SE JEDNÁ,PRÝ SE RESTARTUJE VŽDY PO ROCE,KDYŽ NEZAREAGUJI O UKONČENÍ TOHOTO PROGRAMU.VŮBEC NEROZUMÍM TOMU,PROČ BYCH MĚLA NĚCO DOPLÁCET ZA TO,ŽE JSME VĚRNÝM ZÁKAZNÍKEM VÍCE JAK 13 LET. PŘI UZAVŘENÍ SMLOUVY BYLA NABÍDNUTA CENA ZA TELEFON+TV+INTERNET 710 kc A TO PLATÍM DODNES. NIKDO ME NEINFORMOVAL O NEJAKÉM VSTUPU DO VĚNOSTNÍHO PROGRAMU V KTERÉM KDYŽ UZ TEDY JSEM (JAK MI BYLO SDĚLENO) V ZÁVĚRU PLATÍM v prumeru TÉMĚŘ O POLOVINU VÍCE NEŽ KAŽDÝ NOVÝ ZÁKAZNÍK...jejich nabídka internet150+ + 30programu včetně za 264.5kc (prvni tri mesice)od 4.mesice 529kc.
PŘIJDE MI TENTO POSTOJ UPC KE STALÝM ZÁKAZNÍKŮM JAKO VELMI NEKOREKTNÍ A NEPŘIJATELNÝ.
PROSÍM TEDY MOC O POMOC,PŘIPADÁ MI TO AŽ NELEGÁLNÍ.
DĚKUJI..
Bláhová Denisa
Upc ukončení smlouvy Tv+Internet+telefon
POŽADUJI UKONČENÍ SMLOUVY VE STANDARTNÍ 30 DENNÍ LHŮTĚ BEZ POPLATKU/DOPLATKU ZA VĚRNOSTNÍ PROGRAM
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)
Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.
Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klientky důkladně prošetřila. Během šetření bylo zjištěno, že klientka podepsala smlouvu na věrnostní balíček služeb Kombi Klasik 40+ (věrnostní sleva 300 Kč měsíčně) a podpisem uvedené smlouvy prohlásila, že všechny údaje na ní jsou jí srozumitelné, jsou správné a pravdivé a vyjádřila tak s nimi svůj souhlas.
O automatickém prodloužení věrnostního období byla klientka písemně informována vždy s dostatečným předstihem, a to ve dnech 12. 3. 2015, 6. 3. 2016 a 6. 3. 2017. V uvedených sděleních byla klientka vždy včas požádána o kontaktování našeho klientského centra v případě, že nadále nemá zájem tyto výhody i nadále čerpat.
Dne 1. 3. 2018 byla klientce navýšena internetová služba z tarifu Internet 100+ na tarif Internet 150+ s navýšením ceny o 30 Kč. Současně došlo k uvedenému dni na smlouvě klientky k automatickému obnovení věrnostního období a zároveň také došlo k nastavení samostatné věrnostní služby digitální televize (věrnostní sleva 200 Kč měsíčně) a samostatné věrnostní služby internetu (věrnostní sleva 200 Kč měsíčně). Dle všeobecných obchodních podmínek má UPC nárok změnit podmínky smlouvy, a pokud jsou podmínky v neprospěch klienta, je společnost povinna o tom klienta informovat minimálně 30 dnů dopředu a on má možnost v případě nesouhlasu od smlouvy bez sankcí odstoupit. Informace o chystané změně smlouvy byly klientce zaslány s dostatečným předstihem dne 22. 1. 2018. O automatickém prodloužení věrnostního období ke dni 1. 3. 2019 byla klientka písemně informována s dostatečným předstihem dne 24. 12. 2018. V uvedeném sdělení byla klientka také včas požádána o kontaktování klientského centra v případě, že nadále nemá zájem tyto výhody i nadále čerpat.
Dne 6. 8. 2019 byla s klientkou telefonicky řešena její žádost o ukončení smlouvy a byla jí nabídnuta nová zvýhodněná cena. Tu klientka nevyužila a nižší cenu již nebylo možné nabídnout. Následně byla klientka v hovoru informována o tom, jak postupovat v případě ukončení smlouvy a také jí byl sdělena informace o naúčtování doplatku věrnostní slevy. Doúčtování věrnostní slevy vzhledem k výše uvedenému zůstává oprávněné a je zapotřebí jej uhradit.
V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Mohu dodat jen to ze si naprosto nevazej stalych zakazniku opravdu dlouholetych, (delaji z nas akorat hlupaky)....novy se maji lepe jak verní platici zakaznici, jak dojde smlouva ukoncuji s nimi veskere sluzby a rozhodne je doporucovat nebudu nicmene zjistuji ze opravdu Nejsem jedina kdo s nima ma v tomto smeru problem, je jich mnohem vic kdo je jejich chovanim znechucenej.
Dobrý den, Deniso. Prosím o uzavření případu.
Děkuji, David - UPC
Hodnocení:
Komentář: pani Bláhová přístě děkuji