Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
došlo ke krácení pojistného plnění za úraz dítěte. Česká pojišťovna to zakládá na tom, že dítě je uvedeno ve dvou zápisech o fotbalových utkáních. A že nedodrželo léčebný režim. Dítě ale na zápasech nebylo a v zápisech je uvedeno mylně. Toto dokládá svědectvím trenér, který tento zápis elektronicky potvrzoval. Přestože písemně potvrdil, že dítě na utkáních nebylo, tak pojišťovna tvrdí, že krácení pojistného plnění je správné a škodu způsobil trenér týmu, co soupisku neopravil. Nebere v potaz, že dítě léčebný režim dodržovalo a tudíž se neprovinilo proti pojistným podmínkám. Je takové krácení správné?? Jak se bránit proti takovému rozhodnutí. Odvolání v písemné formě bylo stejným způsobem zamítnuté. Děkuji za odpověď. Jsem trenérem týmu, za které dítě hraje.
úrazové pojištění
Přijmutí svědectví trenéra a vyplacení pojistného plnění
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
V případě, že by se jednalo o životní pojištění, k mimosoudnímu řešení sporů mezi spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou nebo obmyšleným) a pojišťovnou je příslušný finanční arbitr. Finančního arbitra lze kontaktovat na adrese: Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1. Více informací naleznete na www.financniarbitr.cz.
Průvodce podáním návrhu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html. Finanční arbitr musí rozhodnout do 90 dnů od shromáždění všech podkladů nutných pro rozhodnutí. Tato lhůta může být maximálně prodloužena o dalších 90 dnů. Řízení není zpoplatněno, proto spolu s návrhem není třeba hradit žádný poplatek.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před finančním arbitrem je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Dohnale,
děkujeme za Váš podnět, který rádi prověříme.
Abychom mohli případ řádně prošetřit, prosíme Vás o doplnění čísla pojistné události na jeden z níže uvedených kontaktů:
e-mail: stiznosti@ceskapojistovna.cz
pošta: Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P. O. Box 305, 659 05 Brno
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zaslána odpověď na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
napsal jsem České pojišťovně všechny informace k prověření stížnosti, ozvalo se mi oddělení pro vyřizování stížností, že podnět prověří. Po třech týdnech jsem se znova připomenul mailem, ale dostal jsem odpověď, že je stížnost stále v jednání a že mi zašlou vyjádření. Zatím se mi nikdo neozval.
Vláďa Dohnal
Po čase tedy opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
pojišťovna zamítla stížnost. Neuznala svědectví trenéra. Mně pojišťovna výsledek šetření stížnosti nezaslala, o výsledku vím od rodičů dítěte. Rodičům jsem přeposlal informace o dalším možném postupu. Stěžovat si na postup pojišťovny u ČOI a následně u ČNB.
Vláďa Dohnal
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.