Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupená okna byly objednané přes internetový obchod OKNA-ESHOP.CZ bez zaměření dle vlastní konfigurace s dovozem.
Firma Win-i-door, s.r.o. si zvolila přepravce TopTrans.
Doručení proběhlo 28.4.2014, okna byly na korbě kamionu, obhlédnutí nebylo možné, krajní okno vypadalo v pořádku, pro pokyn ke složení řidič požadoval podepsaní doručenky, doručenku jsem proto podepsal a následně jsme s řidičem složily okna z kamionu a umístily je pod střechu. Všechny okna byly značně znečistěné černým prachem, po očištění byly zjištěny na rámech oken pod ochrannou folií četné škrábance a oděrky. Tentýž den 28.4. 2014 byla kontaktována firma Win-i-door, s.r.o. a informována o skutečnosti. Také byla doručena fotodokumentace 2.5.2014 na vyžádaní p.Živného. Pan Živný nás ujistil, že problém vyřeší a sjedná nápravu ,a to buď výměnou poškozených oken, nebo snížením ceny u poškozených oken o 50%.
Po 30-ti dnech nebylo dáno firmou Win-i-door, s.r.o. žádné stanovisko, byli opětovně vyzváni k řešení problému.
Po výzvě p. Živný z firmy Win-i-door, s.r.o. telefonicky sdělil, že okna jsem přebral a stvrdil firmě TopTrans podpisem, čili nemám právo na náhradu. Po další urgenci o písemné vyjádření dne 12.5.2014 (po 44 dnech) reklamaci neuznal se slovy: "Vy jste ale bohužel uvedl a svým podpisem potvrdil (TopTrans), že zboží bylo v okamžiku převzetí vpořádku. Na následnou reklamaci tak bohužel nemůžeme brát zřetel."
Okna na dům 10ks
50% sleva na 5 reklamovaných oken, celkem k vráceni 9382Kč. Případně výměna oken.
|
Tweet |
Před námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození nezpůsobil spotřebitel, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.
Pokud tedy prodávající neprokáže opak, má spotřebitel právo na výměnu, případně slevu z kupní ceny.
Stejně jako v ostatních případech přepravou společností TopTrans, tak i v tomto případě byla okna dodána nezabalená, pouze opatřená ochrannou folií. Fotky zaslané následně zákazníkem dokumentují poškození jasně viditelné přes tuto ochrannou folii (na většině fotek tato folie ještě zůstává). Uvedené poškození by tak zákazník při převzetí zboží musel jednoznačně poznat. Zákazník však naopak stvrdil, že zboží převzal nepoškozené. V tomto případě nezle použít tvrzení o "maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky", protože zásilka žádný vnější obal neměla a uvedené poškození by muselo být zřejmě na "první pohled".
Bohužel jsme tak byli nuceni zamítnout uvedenou reklamaci o čemž jsme zákazníka několikrát informovali včetně našeho vysvětlení, které jsme konzultovali i se společností TopTrans. Na závěr bych rád uvedl, že takovéto poškození se nám za více jak 3 roky provozování našeho portálu ještě nestalo. Současně jsme se snažili se zákazníkem domluvit na oboustranně přijatelném řešení, toto se však nepovedlo. Bohužel v popisu stížností je zákazníkem uvedeno veliké množství nepřesností a vyložených nepravd.
Pro mě zajímavá reakce, pořád mi uniká, ve které nabídce se firma Win-i-door snažila domluvit na oboustranně přijatelném řešení. Pravda je jen jediná, firma Win-i-door úplně selhala téměř ve všech bodech smlouvy. Okna nedodala včas, okna nezabezpečila k přepravě, nepředala transportní pokyny firmě TopTrans (Plastová okna a dveře se dopravují zásadně v poloze, ve které budou montovány do stavebního otvoru. Okna a dveře se na stavbu dopravují na speciální kovové konstrukci tvaru "A"). Přepravu oken si u firmy TopTrans sjednala firma Win-i-door a je plně odpovědna za stav doručení. Předaní nebylo předem domluveno, okna byla znečištěna černým prachem a nebylo možné provést 100% kontrolu. Následná kontrola po očištění byla provedená posléze a dodavatel byl uvědoměn v zákonné lhůtě.
Opětovně požaduji po firmě Win-i-door odškodnění, jelikož dodané zboží není v souladu s kupní smlouvou.
Připomínám, že nikdo z firmy Win-i-door nebyl obhlédnout/zkontrolovat stav oken a od začátku ponechávali vinu na zákazníkovy, že okna přebral na bezvýznamném formuláři firmy TopTrans. Reklamace ze strany Win-i-door byla od začátku ignorována a ani nedodrželi zákonnou lhůtu 30 dnů na vyjádření k reklamaci. Firma Win-i-door neporušila jen jeden ze zákonů OZ, ale celou řadu.
Je-li sjednáno místo dodání zboží, prodávající odpovídá za vady, které jsou v době převzetí v tomto místě na zboží přítomny. K ochraně spotřebitele slouží ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku ohledně vadnosti zboží, pokud není prokázán opak. Zákon spotřebiteli neukládá povinnost zboží ihned překontrolovat. V případném soudní sporu by soud zvažoval všechny okolnosti týkající se balení, dopravy a předání zboží. Dle toho by dospěl k závěru, zda domněnka byla vyvrácena nebo nikoli.
Připomínáme, že cílem služby Vašestížnosti.cz je vzájemná domluva mezi subjekty, kteří musí sami chtít přistoupit na určitý kompromis. Spotřebitel požaduje slevu z kupní ceny. K tomu dodáváme, že přiměřená sleva z kupní ceny by měla odrážet rozsah vadnosti zboží. V krajním případě je možné konzultovat případ se soudním znalcem, zda je schopný říci, jakým způsobem k poškození došlo.
Jelikož se s ohledem na vyjádření stran nepodařilo dosáhnout dohody, stížnost uzavíráme.