Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
zaměstnanci Vodafone podle všeho blokují vyřízení podané žádosti o předčasné ukončení smlouvy a zaslání ČVOP, jejímž důvodem je jednostranná změna podmínek, které jsou nevýhodné oproti původním podmínkám (změna tarifikace).
V samoobsluze není funkční ukončení přes online formulář pro číslo, kterého se ukončení týká, proto jsem smlouvu musel ukončit osobně v pobočce Vodafone na I.P.Pavlova 16.7. 2019 v ranních hodinách.
V dokumentu potvrzujícím podání žádosti o ukončení je napsáno datum předpokládaného vyřízení 26.7.2019, ale doposud mě nikdo nekontaktoval, ani nebylo zasláno ČVOP. Na urgenci zaslané na pece@vodafone.cz nikdo nereaguje.
Navíc jsem se dnes na infolince dozvěděl, že podání na pobočce se vyřizuje do 30 dnů a doposud nebyla ani zadána do centrálního systému. Na tuto skutečnost jsem nebyl upozorněn ani zaměstnancem pobočky a zprvu ani pracovnicí infolinky.
Až na čtvrtý pokus mi bylo doporučeno zajít znovu podat žádost o ukončení na jinou pobočku a požadovat okamžité online vložení do systému.
To je neskutečné jednání.
Ideální by bylo kontaktovat Vodafone a upozornit je, že při vyřizování požadavků zákazníků, které jsou navíc specificky popsány v zákoně, by měl Vodafone reagovat bez zbytečných průtahů a bez obstrukcí.
|
Tweet |
Operátor by měl ČVOP poskytnout na žádost spotřebitele v okamžiku, kdy jsou vyrovnány všechny závazky, které mezi sebou smluvní strany mají. Zpravidla operátoři toto číslo poskytují po potvrzení podání platné výpovědi služeb.
Opatření obecné povahy č. OOP/10/10.2012-12 vydané Českým telekomunikačním úřadem, které stanoví podmínky pro realizaci přenosu telefonních čísel, zakazuje operátorům jednání, které by narušilo rychlost, bezpečnost a plynulost procesu přenesení telefonního čísla. Zároveň ukládá opouštěnému a přijímajícímu poskytovateli služby povinnost vzájemné spolupráce při procesu přenášení čísla.
Dozor v oblasti telekomunikačních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Elektronická adresa: podatelna@ctu.cz
V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Dobrý den, pane Kárský,
jestli jsem to dobře pochopil, přejete si vypovědět smlouvu na základě změny podmínek tarifu. Rád Vám poradím, jak postupovat.
Pokud u nás máte tarif se smluvním závazkem na dobu určitou, je třeba podat písemnou výpověď. Výpověď se podává na čistém papíru a musí obsahovat:
- důvod výpovědi
- jméno a příjmení majitele telefonního čísla (nebo název firmy)
- telefonní číslo
- adresu
- datum a podpis
- v případě firemních zákazníků výpis z OR (ne starší než 3 měsíce)
Výpověď je třeba poslat písemně na adresu: Vodafone Czech Republic a.s., náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Po přijetí výpovědi vám zavoláme s informacemi o dalším postupu, tento hovor je třeba přijmout.
Pokud u nás máte tarif bez závazku, výpověď můžete podat standardně telefonicky na čísle *77.
Dohledal jsem, že na e-mail, který jste nám posílal, jsme odpovídali 9. srpna 2019 ve lhůtě, ve které jsme slíbili, že odpovíme.
Víc bohužel bez ověření zjistit nedokážu. Pokud byste potřeboval naši pomoc, můžete nám napsat na https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/ a rádi Vám pomůžeme.
Přeji Vám hezký den.
Ondřej Ullmann
Centrum on-line péče
Závěrečný komentář:
Po strávení dalších cca 90 min voláním na infolinku a po druhé návštěvě prodejny došlo konečně k přijetí a zpracování výpovědi (cca měsíc po zadání té první výpovědi na pobočce I.P.Pavlova - hodnotím známkou 5-). Na retenci mi ještě zkusili napálit pokutu za zrušení v rozporu s uvedenými důvody výpovědi (jednostranné zhoršení podmínek smlouvy). Celkově mám dojem (včetně odpovědi pana Ullmana), že ve Vodafonu pracují lidé, kteří nerozumí psanému textu, vůbec neumí číst nebo naschvál ignorují zákazníky, předpisy a firemní procesy. V každém případě jako zákazník po 18 letech o využívaní služeb Vodafonu v budoucnu rozhodně ani neuvažuji. Nyní ještě čekám, jaké bude poslední vyúčtování za těch cca 5 dní, které přesáhly do dalšího období, a zda nedojde k neoprávněnému naúčtování pokuty za ukončení smlouvy. V tom případě bych se ihned obrátil na ČTU.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.